Jag har också två små pojkar. Lite yngre än dina. Vi har bott i vårt hus i drygt ett och ett halvt år. Fördelen för oss var att vår tomt redan var uppvuxen, så det kändes inte så trist "kalt". Nu har visserligen delar brunnit/grävts upp, men det känns ändå ganska "hoppfullt". Hellre kaos än trist och platt.
Det jag tänker på är att jag tycker att våra "hemmadagar" flyter på bättre om vi är ute i trädgården ett par timmar - eller mer - om dagen. Då jobbar jag med mitt och äldste sonen med sitt. Han har egna verktyg... Jag får faktiskt en del gjort, även om det naturligtvis skulle gå mycket snabbare utan barnen. En förutsättning för mig är att trädgården är någorlunda inhägnad och säker så att jag inte behöver titta efter sonen hela tiden.
Naturligtvis vilar jag mig och leker med barnen också...
Det låter som om du faktiskt har gjort jättemycket redan. Det kanske går att härda ut? Det kommer snart att bli mer uppvuxet.
Kanske går det att bygga upp några billiga tillfälliga plank eller liknande på några ställen där ni inte har tänkt ha några på lång sikt? Plantera lite frön av någon snabbväxande klätterväxt. Kanske går det att hitta något beganat "bygge" på blocket eller liknande? Det behöver ju inte vara perfekt om ni inte ska ha det så länge.
När ni fått upp planken som ni planerar kommer det att göra en hel del skillnad. Kanske ni kan bygga ut någon vinkel på dem någonstans, så att ni får en lite skyddad "hörna"?
|