Tiden räcker inte till! :-) Jag har visseligen bara ett barn, en dotter på 3 år. Jag försöker få med min dotter i trädgårdarbetet för att få något gjort. Hon har egen spade, kratta, skottkärra, vattkanna osv. Min dotter har nu förodlat popcorn, sallad, tomater, physalis, gurka och jordgubbar inne. Nu håller vi tillsammans på att göra iordning en egen pallkrage till henne som hon ska få sätta ner sina plantor i. Hon är själv med och fixar med jord, kompost osv till pallkragen och längtar till hon ska få sätta ut sina plantor och vattna själv :-) Medan vi ändå gör hennes odlingsplätt gör jag iordning mina. Så jag både leker med henne och får mina saker gjorda. Hon är även med när jag planterar träd, hon hjälper till att vattna träd och buskar. När vi klipper gräset går hon ofta bredvid med sin gräsklippare. När vi bygger saker på tomten är hon också med och borrar med egen leksaksborrmaskin osv.
När man gör saker tillsammans med henne tar det visseligen längre tid men man får i alla fall lite gjort :-)
Sen tycker jag det låter som ni har fått ganska mycket gjort. Men jag vet - man är ju ivrig att få ALLT klart.
|