Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klematis och rosfundering, Hjälp mottages tacksamt
          Sommartjejen
          Inlägg 09-04-2008, 08:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 50
          Medlem nr: 13 592

Hej
          I veckan ska det planteras:). NewDawn har jag kommit fram till (med hjälp från er). Har också tänkt mig någon Klematis och gärna något marktäckande under. Så till funderingen.

Växterna ska planteras vid en spalje under altanen, sol hela dagen, cirka 4,5 meter lång och spaljen är cirka 1,2 m hög. Ovanför spaljen finns altanräcket på ytterligare cirka 90 cm. Hur många rosor och klematis behöver jag ha och vilken Klematis ska jag välja. Om någon dessutom har förslag på marktäckare blir jag jätteglad. Har förstått här i Klematis-tråden (borde det inte finnas en egen avdelning för Klematis) att U-jord är att föredra. Gäller det även för rosor. Ska också säga att det är en faluröd sommarstuga i zon 3 äldre stuk. Spaljen är av impregnerade obehandlade tunna brädor dvs de har börjat att bli gråa.

Sommartjejen

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lotta i södra Sk...
          Inlägg 09-04-2008, 08:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 11 578

Hej, ingen erfarenhet har jag direkt, men jag har planerat Kklematis Blue Angel och First Lady med New Dawn och jag hoppas att det blir bra. Planterade i våras, så jag har bara fått ett litet smakprov på blommorna. Framför mina klematis o klätterrosor har jag planterat först rosor Fairy och framför Fairy har jag lavendel.
          Lycka till med rabatten.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 22:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon