CITAT (Aqvakul @ 09-04-2008, 13:06)

Jag uppfattar det som att det är väldigt mkt kulturkrock här.
Upprinnelsen var Gossen Rudas ganska beskäftiga attityd som retade Rahmat.
Sedan har Rahmat felaktigt uppfattat det som att flera andra som Stintan, Solstorm och Netha håller med och stöttar Rudas åsikter. De har i sin tur blivit ledsna och upprörda över orättvisa anklagelser.
Himla synd att det ska bli så här, när ingen menar något illa egentligen!
Det ligger något i det Aqvakul säger. Mönstret i varje bråk ser likadant ut. Den som kommer upp och vill säga nåt måste kunna lätt hitta det högerextremistiska som dolde sig i Gossen Rudas uttal. Han nöjer sig inte med vanliga kränkningar så som "när får du detta i huvut..." utan tillgripper sig ursprungsland. Vilket var upprinnelsen till allt jag sagt om hudfärg.
Jag får upprepa detta att jag känner ingen och absolut ingen som är högerextremist på detta Forum. Men det hindrar inte mig från att säga att den meningen som Nethan använde var högerextremistisk.
Om jag hade tyckt att Nethan varit högerextremist skulle jag haft brist på självrespekt, för minst i två olika tillfällen(Kiruna Gruvan, Kvinnodagen) har jag stått bredvid Netha.
CITAT (Berith @ 09-04-2008, 06:52)

Den här tråden utvecklades ju väldigt intressant. Tråkigt att det blev bråk men ändå intressant.
Intressant det där att Gud kommer upp när det bråkas. Eller det kanske är rahmats sätt att svära...?
Jag tycker också att tråden är intressant. Om vi försöker hålla oss på den mattan
som vill vara på.
Detta med Gud som du säger innehåller en snning och det är det att sedan tidig ungdom gick jag ifrån religionen. All makt är konsentrerade i ordet Gud för mig, fast på jorden. När någon kränker mina rättigheter på nåt sätt, markerar jag att även till Gud kan jag säga si eller sånt. Svära? hoppas jag att inte gjort.