CITAT (Karrolina @ 09-04-2008, 09:40)

Jag vill inte heller ha en perfekt trädgård, bara lite mysigt. Jag vill också odla med äldsta sonen men hinner inte göra iordning pallkragar på en månad eller två. Finns något snabbväxande som hinner bli något även om man planterar i juni?
Pallkragar kan vara klara på en timme! Lägg markduk i botten, pallkrage(ar) över å i med jord! Saker som är extra kul för barnen är morötter, rädisor, sockerärt och gräslök, växer fört å är så spännande att få gå å äta av! Mina tjejer (4&6) fick en av mina kragar förra sommarn som dom älskade att sköta, å var så malliga när dom kunde visa upp vad som växte för andra, så i år har vi bestämmt att de ska få egna vid lekstugan, Kallebass, morot, sockerärt och "halloweenpumpa" har blivit utvalda i fröståndet och väntar på varmare väder... Dom har även fått förodla physalis och några blommor var som ska pryda lekstugan!
För att få ha mina rabatter ifred så har jag lagt trampstenar huller om buller som stigar, då kan de gå runt på de å titta på blommorna utan att trampa ner något, det är svårt att förklara för små att man dödar småplantor om man hoppar på dem, men en "inte stöta marken lek" är ju superkul ;o)
Sen får man ta det som det blir med trädgården, min blev allt lite förfallen förra sommarn när jag var höggravid men minstingen, nu är han 7mån å gillar som tur e att sitta i vangnen å titta på mej när jag röjjer ogräsmissären som fanns under snön
Pilkojja som lyckero nämde är en toppen ide som vi har planerat till vår baksida, världens mysigaste gömställe som dessutom är fin att se på!