Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301
Det kan ju bero på en massa saker att man är lite äldre när man får barn. För det första måste man hitta någon som man vill ha barn med och man bör också ha en bostad och ett jobb vilket inte är helt lätt för många unga idag att få. Man kan ha svårt att bli gravid mm mm.
Jag fick mitt första när jag var 34 och betraktades då som gammal förstföderska, själv kände jag mig inte alls gammal, men jag hade inte velat ha barn tidigare och dessutom fanns det inte innan dess någon som jag ville skulle bli mina barns far. Båda mina barn är nu i 30-årsåldern och några barnbarn har jag inte men visst vore det roligt om det blev något medan man har lite ork kvar. Det är dock inget jag kan påverka.
Som världen ser ut idag så tycker jag inte att det är konstigt att många väntar med att få barn, men jag tycker att det är lite galet när kvinnor över 60 skaffar barn. Däremot om man är i fertil ålder och anser att man orkar och vill så tycker jag inte åldern spelar så stor roll när man får barn. Det är ju upp till var och en och därför tycker jag att det är lite svårt att ha synpunkter om det.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson