Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Morden Belle, kanada ros, Blomqvist Plantskola i Finland
          Lilla Sibirien
          Inlägg 10-04-2008, 20:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 230
          Medlem nr: 14 465

Är det någon som har den och vad känner ni till om den. Det är en kanada ros från 2002 hur klarar den sig här och vilket växt sätt har den. Det lilla jag har hittat om den tycker jag den verkar intressant, här i zon 3-4.

Rosen finns att beställa från Blomqvist i Finland och jag undrar om någon har beställt därifrån, bra kvalite? Är det rotäkta rosor om man beställer därifrån?

--------------------
          zon 3-4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lilla Sibirien
          Inlägg 11-04-2008, 20:37
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 230
          Medlem nr: 14 465

Hej!
          Jag har pratat meilat Blomqvists och de skickar även till Åland och det är just därför jag har funderat på denna rosa lågväxande, rotäktka ros ( är den rotäkta?) Tror att den skulle vara en häftig kontrast till Hippolyte, eller????

Dessutom har Blomgvists "Marie Bugnet" lite lägre än Louis Bugnet, hur är växtsättet på Mari??

Jag skulle dessutom vilja ha "Morden Snowbeauty" har den många plus i kanten i zon 3-4 eller???

J.P. Conell tycker jag också om, men jag har läst att den är en svag zon 4 och utvecklas dåligt i vår zon. Vad har ni för erfarenhe av den.

Alla ovanstående rosor finns att beställa från Blomxvistplantskola.com år 2008.

Tackar för svar

--------------------
          zon 3-4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 12:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon