Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bakmaskin, nyttiga recept sökes
          Floppy
          Inlägg 20-02-2008, 22:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem nr: 5 838

Jag har precis införskaffat en bakmaskin...eftersom jag har så litet kök så passar en bakmaskin alldeles utmärkt...
          Jag efterlyser nyttiga brödrecept....gärna med dinkelmjöl...med russin, soltorkade tomater mm...hoppas att det är någon som har nått bra recept att dela med er av...

--------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Floppy
          Inlägg 12-04-2008, 09:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem nr: 5 838

Vill bara tala om att jag nu har provat att baka Pauluns 'Det perfekta brödet'-mixen i min bakmaskin...(Kenwood BM250) och den kan baka 3 olika storlekar på bröd 500/750/1000 g jag tog hälften av både mixern och torrjästen som låg i förpackningen...jag tog även hälften av vattnet och tillade 2 msk vatten extra...eftersom bröder ska vara lite kletigare än när man bakar för hand...det ligger en extra påse med diverse frön separat i förpackningen och de ska man egentligen strö på brödet innan man gräddar det...men i bakmaskins programmet så går det inte att häva på innan gräddningen... tänkte prova att hälla i lite mera vatten och sen hälla i fröpåsen tillsammans med mjölmixen...får se hur det går...men det får bli nästa gång som jag bakar...mixen räcker till två bröd...

Jag glömde ju skriva vikten och vilket program jag använde... blush.gif
          Jag körde på 500 g storleken och program 1 som är grundprogrammet för grunddegarna...

Brödet vart jättegott till och med min särbo gillade det och han gillar inte en massa 'fågelfrön' i brödet...men det här var klart godkänt...

Redigerat av Floppy: 12-04-2008, 09:38

--------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 01:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon