Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Varför gillar du rådjur i trädgården?, Naturupplevelse före frukost i morse
          Krokodilen
          Inlägg 01-04-2008, 09:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 377
          Medlem nr: 4 810

Naturupplevelse före frukost: Kommer ner i köket halv sju och tittar som vanligt ut genom fönstret för att se vilka fåglar som är igång och äter frukost i trädgården. Får se ett rådjur som står och betar på gräsmattan. tummenupp.gif Stod en lång stund och tittade. Rådjuret lyfte på huvudet ofta och tittade sig omkring. Efter en stund gick det i sakta mak över den låga stenmuren över till grannen.

Jag vet att trädgårdsägare förväntas avsky rådjuren som äter upp blommorna, men så långt har jag inte sjunkit ännu :-) Trots att dom ätit upp våra gula krokusar - men det kom upp nya krokusar. Jag tycker det är en underbar naturupplevelse med alla fåglar och andra vilda djur inpå knuten. (Där vi bodde förut fanns det bara utsläppta tamkaniner och deras avkommor samt harar och skabbrävar. Mindre kul.)

Tala om för mig varför du gillar rådjur eller andra vilda djur i trädgården! (Jag vill inte veta om du avskyr dom, dom argumenten hör jag till leda tack vare mina trädgårdsälskande arbetskamrater.)
          kram2.gif

PS. Förklaringen till vad rådjuret åt fick jag av maken: Han hade spillt ut fågelfrö igår!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          gunvor
          Inlägg 13-04-2008, 12:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 758
          Medlem nr: 4 450

Mina staket är hundsäkra från insidan och rådjurssäkra från utsidan - massor av Troaxstaket. Vill inte ha in dom på tomten - dom är ju fulla av fästingar!
          Dom är vackrast på avstånd - diskuterade just rådjur i morse och vi var lite oeniga i frågan om hur länge är dom dräktiga och när "valpar" dom?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 23:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon