CITAT (Thomas Wahlqvist @ 13-04-2008, 19:25)

@ Flaxx Säger du det. Fota några fina Narrbuskar i zon 3 eller 4-5 och lägg in fotona i den här länken.
@ Mogge...fick du tag på någon liten valnötsplanta? Fråga här i Buskar och Träd.
Visst finns det väl någon som kan rycka upp en liten Valnöt och posta till Mogge??
nej ,, nu skrev jag det faktiskt ,, sa inte ett ljud .
googla lite så hittar du kanske nåt . var det inte någon på odla som hade en sådan ute utanför zon 2 !!??
har läst om en del odlare i zon 3 som haft en ute plus var jag på besök hos en i småland som hade en i zon 3 som visserligen frös ner lite men såg för övrigt rätt så fin ut . inga kort tyvärr .
fast iför sig bryr jag mig inte om dens härdighet på det viset,,, rätt så ful buske . men tänkte får man upp ett par plantor kan man ju testa en ute i ett skyddat läge det kan funka eller inte . fortsätter vintrarna så här så går det kanske rätt så bra .
jag rycker gärna inte upp mina valnöts plantor . och resten av valnötterna jag fick har jag nu gett till skolan till att dra upp plus till kerstin z5-6 på odla . får nog vänta till nästa år så kan jag kanske få fram fler nötter .