Ja, nu är iallafall det flesta rosorna både klippta och gödslade för mig. Det är bara några krukrosor(=krukväxtrosor) kvar i drivhuset att kruka och då klippa lite på och en stamros i kruka att putsa och gödsla.
Sedan har jag en mossros("Alfred Dalmas") som jag köpt på rea(förra säsongens) som jag skall hitta en plats åt, och en "Dorothy Perkins Superior", som är en lotterivinst, och skall få en plats uppgräven till sig.(Platsen är utsedd, men jag får nog tillföra lite bättre jord där.)
Dessutom har jag en del beställningar liggandes på en plantskola, bla på "Baron Girod de l'Ain" och "Trier", och sedan råkar man kanske hitta någon mer under tidens gång!
Iallafall, verkar det vara så att de flesta av trädgårdens planterade rosor har överlevt vintern - där är väl någon, som var dålig redan i somras, som inte bättrat sig sedan dess, men finns det liv, så finns det hopp, eller?
Och jag är stolt över de gamla som överlevt sedan 90-talet - vilken tjock ved de får!(Måste skicka bild...Ska först ladda in...)
Och det här med hur och när man ska klippa sina rosor, det kommer nog tvistas om i evigheter, eller hur hr Flaxxs?

Man får hitta det sätt man själv tror på och som fungerar med de rosor man har i sin trädgård...
Redigerat av AnnammA: 14-04-2008, 07:45