CITAT (Heda @ 14-04-2008, 21:53)

Vet ni vad....jag struntade i mässan!!! Hade planerat att åka, tom sambon skulle med (utan att klaga), men på fredagskvällen kände jag (efter lite huvudräkning) att jag ville ha pengarna till växter istället!
Inträde (2pers) drivmedel ca 35 mil, parkering och något att äta...jag kom fram till någonstans runt 800 Kr....UTAN att köpa en enda pryl!
Jag har köpt tillräckligt med lökar (Liljor mm), jag har inspiration och idéer så det sprutar trädgårdsritningar, jag har tre mkt bra plantskolor inom 4 mil....jag behövde ingen trädgårdsmässa i år...jag behöver plantor och annat...vi har flyttat till ny trädgård. Tänk att jag bara sa...vi skiter i mässan imorgon, jag har inge lust jag vill köpa plantor för pengarna!!!
Det blir mässa nästa år igen! Kanske behöver jag inspiration då? Vi får väl se...
Grattis i alla fall till alla er som var där och njöt!!!
Strunta i mässan?

Mitt problem är att unna mig tiden men det lyckades jag med.
Fast med,
800 får man mycket växter för

...se nu till att köpa något riktigt fint som du tvekat inför för att det är dyrt eller så.
Mitt besök gick jag med "vinst". SL kort hade jag, inträdet gick på 100(hade en kupong från någon tidning med mig), mat hade jag med mig. eftersom jag köpte saker till odlandet från Wexthuset som jag behöver(slapp frakt och fick rabatter eftersom jag köpte mycket), swellgell billigt som jag behöver, Lindesbergkruka med mässrabatt som jag tänkt köpa. Men pengarna jag sparade där täckte inte 800 kr som för dig men gott och väl mina 100:- inklusive förfriskningar jag hade med mig och några blommor som jag är osäker på att dom klarar sig.
Sedan är det ganska kul på mässan och jag kommer nog att njuta länge av en del av inköpen , liksom du av dina fina växter.