Tyvärr fick min matning ett abrupt ( stavning?? ) slut för tre veckor sen när alla solrosfrön i hela e-tuna var slut. *sucka* Men talgbollar har jag kvar och jag la ut de sista igår. Innan slorosfröna tog slut så hade jag gråsparvar, talgoxar, blåmesar och en hel del annat som jag inte lyckats få namn på.
Nu när det "bara" är talgbollar och jordnötter kvar så har jag bara kvar talgoxarna, en blåmes ( kan vara två? ) några gråsparvar och tre hackspettar ( dom med rött på ) varav en ser ut som h*n har svalt en tennisboll. Har levt gott här på fröna tror jag... *s*
Sen hade vi två koltrastpar som åt ett äpple om dagen. men jag missade att mata en helg och sen var dom borta... Ingen pardon där inte. Men nu när solen ligger på så har vi fullt med flugor på husväggen och slöa är dom med, tror att fåglarna har börjat kalasa på dom istället?
Men på mornarna och kvällarna är det ett Jä...la liv utanför. Låter som om man sitter på en pub med 200 personer som pratar i mun på varann och försöker överrösta allt och alla. Helt underbart att lyssna på.
Nu hoppas jag bara på att det är några som flyttar in i mina holkar...
--------------------
Bygger upp en ny trädgård i zon 3 ( Näshulta, Eskilstuna )
(Bytt sign från 16kvm stor balkong)
|