CITAT (Myosotis @ 17-04-2008, 08:50)

Jag har inget kontokort för att det kostar pengar. Jag har ont om pengar, varför skulle jag betala en årsavgift till ingen nytta?! Alltså tar jag ut kontanter i bankomaten när jag ska handla. Enkelt och bekvämt tycker jag. Alla måste väl inte tycka om kontokort?!
Jag trodde jag var den sista människan som inte betalar med kort men då finns det en till. Jag tycker att det har blivit lite av en principsak för mig. (Fast jag blir väl snart så illa tvungen ) Ska man behöva betala för att få ut sin lön? För varje köp man gör med kort går en avgift till banken. Affärerna får en utgift som i slutändan läggs på varorna dvs konsumenten.
Rånrisken minskar i affärerna och på värdetransporterna, men jag tror ju inte att den totala brottsligheten minskar. Det blir olika kortbedrägerier och annant istället. Mindre våld i och för sig men enskilda individer kan förlora större summor. Detta är vanligare än man tror, bankerna tystar ner och betalar än så länge. När alla använder bara kort och kontanter knappt inte finns kvar så tror ju inte jag att bankerna kommer att stå för det längre.
Jag tycker inte om att tvingas till något, jag vill välja själv.