CITAT (Gillan @ 17-04-2008, 07:27)

Om du med "frikorten" menar de gamla hederliga "minutenkorten" så har jag fortfarande det. Det slutar att gälla den 31:e maj i år. Jag har aldrig betalt nåt för det kortet, varken för kortet i sig eller vid uttag, men nu försvinner valfriheten genom att jag tvingas skaffa mig ett Visakort bara för att Swedbank inte får ha kort som endast gäller i sverige. Det ska vara internationellt nu för tiden
Och ja, jag tillhör alltså de där gamla stofilerna som fortfarande betalar kontant

Visst var det Minutenkortet jag avsåg ... det försvann här för många år sedan.
Jag hade förr åsikt att jag aldrig skulle ha internetbank, aldrig Visakort, aldrig ....
Men nu är jag sååå glad för att jag ändrat mig .... betalar med kort, sköter mina räkningar och sparande via nätet
och slipper därmed bl.a ta i snoriga mynt och sedlar och vara orolig för att nån räkning kanske blivit obetald.
Jag har allt på min banksida, kan kolla bakåt vilka räkningar jag betalat och framåt, vilka som kommer att dras från kontot.
Det är aldrig för sent att lära vare sig unga eller gamla att anv och nyttja tjänster på nätet.
Syrra 72 år som nyss har skaffat dator ... har också Skype och nu träffas vi nästan dagligen på en pratstund.
Hon bor ca 170 mil härifrån.