|
Det undre varvet är det värsta, är det bara i våg är det borde det mest vara att lägga dit de andra varven. I och med att stenarna är murade omlott så flyter ju hela konstruktionen på underlaget och fördelar därmed ut trycket mot underlaget. Så risken för att det skall sätta sig är nog minimal. Ser att Du inte bygger växthur med mur utan skall ha muren som sockel. Då kan Du knappast åstadkomma nån lutning på muren som har betydelse, allt hamnar ju dessutom under jord med samma jordtryck både på in- och utsidan.
Själv bygger jag med nedgjutna fundament och håller just nu på med att lägga plattor på ytan. Jag lånade hem en padda över helgen och efter att ha vattnat och packat till stenmjölet och en slutlig avvägning var det bara att lägga ut stenarna på de första 7 kvadratmetrarna. Med lite flyt har jag 20 m2 kvadratmeter med marksten lagda i morgon kväll, för resten av ytan skall mest vägas av och kanske paddas en gång till. Efter det blir det en otålig väntan på att växthuset skall levereras (vecka 19).
Redigerat av ErikG: 19-04-2008, 20:52
|