Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp jag vill ha ett stopp för oinbjudna, Pundare och fyllon i trädgården
          doktorn
          Inlägg 20-03-2004, 21:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 3 034

Hej!

Jag har problem med att en massa löst folk springer genom min trädgård. Har funderat på att sätta upp humle som en mur runt ena hörnan. Har någon ett annat och billigare förslag. blink.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ti bee
          Inlägg 21-03-2004, 17:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 119
          Medlem nr: 1 447

CITAT (Kakaduan @ 21-03-2004, 15:01)
          Tror också att taggiga buskar och staket bra, men sprider sig inte Björnbär väldigt med utlöpare?

Taggiga rosor - vad sägs om det? Härdiga gammaldags sorter med vackra väldoftande blommor istället för ruskiga Berberis eller Sibirisk ärtväxt?

Jo, björnbär sprider sig ganska extremt (i alla fall våra gamla plantor), flera meter hit och dit om man inte håller efter dem. Vi tog ju över en gammal vanskött trädgård förra året - om någon minns rolleyes.gif - och jag trodde lyckligt att det var en rosenträdgård (mm ingen rosexpert direkt m a o laugh.gif ). Rosor överallt!! wub.gif Några märkliga klätterrosor tycktes det också vara eftersom de likt törnrosas snår intagit hela trädgården. Åhh, så vackert det skulle bli senare under säsongen (detta var i februari-mars)!! wub.gif smile.gif Säkert, fantiserade jag, var en del av alla många buskar också riktigt gamla (huset är gammalt), kanske rentav sällsynta lokala skönheter? Åh, vilken glädje! biggrin.gif
          Jaa, laugh.gif så var det ju ett hiskeligt björnbärssnår alltihop då, framkom det när grannen stolt visade mig sin farfars gamla björnbärsbuskar som gav så riklig skörd! tongue.gif
          Vi har haft och kommer att ha mycket jobb med att rensa bort mina drömmars "rosenträdgård"!
          Håller nog egentligen med Kakaduan här och kallar åter mitt förslag om björnbär, i alla fall om huset ligger i närheten av där du ska ha intrångsskyddet.

Rosor! Benhårt! Där lägger jag min röst! smile.gif

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-01-2026, 11:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon