Det är tydligen jag enligt vakterna på T-banan(vet inte vilket bolag det var..blev alldeles för chockad)!! Så här var det....jag visade min remsa för biljettkillen...den gällde fortfarande så han skulle inte stämpla nåt mer...och smällde in i spärrdörren som han inte hade öppnat....då sa jag men snälla den gäller ju och höll den närmare så han skulle se ordentligt...han öppnade dörren och så skyndade jag iväg för att hinna med tåget. Då tornar två grabbar från ett vaktbolag upp sej framför mej...och kräver en förklaring till mitt beteende....att jag skulle akta mej för att trakassera Connexpersonal....riktigt hotfullt...för att slippa därifrån säger jag nåt om att jag kanske varit lite otålig...det har varit en stressig dag....och får en ny skopa förmaningar och dom släpper inte förbi mej...sen vet jag inte vad jag sa...lyckas iallafall ta mej förbi dom...det verkade som den ene följde efter mej ett tag...men dom kanske hittade ett annat offer...så jag lyckades ta mej ombord på tåget...det kändes riktigt otäckt!!! Nu är jag en medelålders tant som sällan råkar ut för sånt här...och jag är definitivt inte den som är snorkig mot folk...det kan jag lova! En gång tidigare har jag råkat ut för vakter...det var när dom trakasserade en kille som kanske var en aning rund under fötterna...men definitivt inte störande...jag påpekade för vakterna att jag tyckte det var onödigt att gå på honom...och fick höra att jag skulle akta mej jävligt noga för att säga nåt..kände samma hotfulla stämning då! Det är inte alls svårt att förstå att människor som råkar ut för dom här trakasserierna ofta blir hatiska mot vakt bolagen! Kände i stundens hetta att skulle nån av dom här killarna bli anfallen...och jag kunde hjälpa...så skulle jag inte lyfta ett finger...fast det skulle jag naturligtvis! Lavendel
--------------------
Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus.. Söker du lyckan för ett år....gift dej... Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!
|