Hej Copycat! Jag bor i västergötland och har både Willys och Lidl inom "räckhåll". Det är prisskillnader, frukt och grönsaker, menstrautionsskydd, hud- och rengöringsprodukter, kattmatburkar och toapapper köper jag exempelvis alltid på Lidl. Har du ett "stor" Willys eller Willys hemma där du bor? Det skiljer rätt mycket i pris mellan de två trots att det är samma företag. "Stor" Willys har definitivt ett bättre och billigare utbud av charkvaror, fågel, fisk, konserver och frysvaror. På Lidl som lever en hel del på sina "lockvaror" som förnyas två gånger per vecka, kan jag köpa en massa som Willys inte har och ofta BUSBILLIGT, till exempel: Skor, kläder, trädgårdsutrustning, verktyg, sängkläder, belysning och så vidare. Ett exempel är de låga trädgårdsskorna som är täta som en stövel som Lidl sålde för 49.00, de kostar 79 - 99,00 överallt annars där jag tittat på dem. Egentligen tycker jag snarast att de kompletterar varandra. Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|