CITAT (Tommy @ 12-01-2003, 18:36)
Hej Carina,
det var en fin sida du har!
Läste där om byggnadsvård att boken "Så renoveras torp och gårdar" skulle vara en bibel... tja, om man vill få ångest kanske.
Jag är i branschen och har jobbat ett flertal gånger med Ove Hidemark som är en av författarna, och alla som känner honom vet att han kan vara lite... emm.. extrem? Boken är på intet sätt dålig - jag har den själv - men bibel är väl att ta i. Det finns fler sätt än ett att renovera hus på :)
Återigen: Fin sida

Hej Tommy!
Kul att du gillade min sida!
Just ordet "bibel" är egentligen inte mitt eget utan det har jag stulit från bokrecensioner jag läst. Men jag tycker att ordet bibel passar rätt bra ändå, för även om jag är medlem i Svenska kyrkan så inte kan jag påstå att jag lever efter bibeln ändå. Bibeln kan väl ses som ETT sätt att leva, och boken "Så renoveras torp och gårdar" kan väl ses som ETT sätt att renovera ett hus. Var och en får välja det den vill följa men alla väljer inte att följa samma saker och därför är den bra som en guide på vägen.
Kanske skulle jag använt ordet klassiker istället, för det kan man väl ändå säga att den är....eller?