Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jordförbättra i trädgårdslandet?
          Nila
          Inlägg 22-04-2008, 18:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 278
          Medlem nr: 8 662

Hjälp! Hur jordförbättrar jag i mitt trädgårdsland? Verkar finnas så mkt att välja på så jag blir helt yr i huvudet! Torvmull? Eller gödsel? Eller något annat? confused.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          karlsdal
          Inlägg 23-04-2008, 19:43
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 217
          Medlem nr: 13 845

crying.gif Skulle till att gräva trädgårdsland i går när det var så fint väder. Men vilket h***ete. Fullt med stenar i jorden. Och väldigt tung, kompakt jord. Jag är nybörjare och kan inte termerna, men det kändes som rejäl lera. Tog man en handfull jord och kramade lite lätt mellan händerna så var det som kramsnö, det blev en boll som inte föll sönder. Gav upp efter ett litet tag för jag tänkte be er på Odla om råd innan jag fortsätter. Idag hade dessutom "leran" blivit stenhård och vit, efter att ha legat i solen nästan hela dagen...
          Vad gör jag? Gräver upp och slänger bort skiten? Blandar i en massa löv som vi har kvar sen i höstas? Blandar i köpejord (ekologisk!!)? Att pilla bort alla stenar kommer bli jobbigt...
          Odlingsbäddarna kommer vara aningens förhöjda, med pinnar och löv i botten. Jag kommer att täckodla, och köra med växelbruk. Och ekologiskt såklart! blomma.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 01:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon