Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833
En tragedi för alla inblandade. Hur är det möjligt att skola, polis, socialtjänst och inte minst föräldrar kan tillåta ett gäng tonårspojkar plåga och trakassera en familj tills alla spärrar brister? Gita
Jag och min familj har varit i liknande situation... dock inte med lika allvarliga följder.
Vi var hotade av knarkare/alkoholister bara för att vi värnade om deras barn och vi fick till o med en batong som var liten men som man bara "slängde" så blev den ett riktigt vapen av en granne. Minns inte vad sådan hette.
Polisen sa att vi till o med fick sticka kniven i grannen om han försökte tränga sig in hos oss.
Jag kan så väl förstå hur Rödebypappan reagerade. Hade jag haft tillgång till skjutvapen så hade jag utan tvekan använt det Detta i stunder då jag/vi var helt utmattade, pappa kollapsade och fick hämtas av ambulans och barnen blev sängvätare pga sömnbrist och skräck för att alkis/knarkargrannen skulle komma och ta ihjäl oss.
Faktiskt så tror jag att ingen av oss skulle orka med lång tids trakasserier utan att reagera.
Det är så lätt ... när man lever i trygg miljö ... att tycka och tro ... det handlar ju inte om mig.