Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Avhärdning av plantor
          LaPaloma
          Inlägg 23-04-2008, 18:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 181
          Medlem nr: 15 526

Ska jag avhärda mina plantor innan jag placerar dem i växthuset? Jag har ett kallväxthus och funderar på att flytta ut mina plantor nästkommande helg (zon 5, ca 10 meter från havet). Tänkte att jag skulle värma växthuset på nätterna (ca. 10 plusgrader). Räcker det? Eller räcker det om jag lägger fiberduk över plantorna på natten om det skulle dra ihop sig mot nollgraders strecket?

Det är första säsongen med växthus därför blir det så många funderingar och fler lär det väl bli framöver smile.gif .

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          glassica
          Inlägg 24-04-2008, 08:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 28
          Medlem nr: 13 795

Jag har satt ut mina frösådder och småplantor (papaya, tomater, paprika, passioner, pelargoner, spikklubbor, Hibiscusar mm) i växthuset nu, eller rättare sagt för ca 3 veckor sen.
          Men jag bor i zon 1.... Mitt växthus har glas ingen plast.
          Temperaturskillnaderna mellan natt och dag är fortfarande ganska stor även här, senast i förra veckan hade vi frost på morgonen. Jag har satt in fläkt i växthuset, med termostat som kör i gång fläkten om tempen går under 13 grader (har tomatplantor) och sedan stängs fläkten automatiskt av när tempen är uppe i 13 grader igen, ingen bubbelplast. Men har däremot satt upp lite vit fiberduk, mest för att skydda småttingarna från den starka solen.
          Detta funkar kanonbra och det växer så det knakar!!!! tummenupp.gif
          Vet inte om detta var till nån hjälp, men så har jag gjort!!! smile.gif

/// Jessica

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2025, 07:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon