birgitek, ja jag tänker efter först var någon stanns jag handlar och var jag handlar, tycker att alla borde göra det.
Vet jag tex att arbetarna har det djävligt på någon arbetsplats så varför ska jag gynna det företaget.
Här är några som jag undviker att gynna LIDL pga att dom sätter i system att utnyttja arbetstiden som den ej är tänkt, för hur ska det se ut i samhället om alla var tvungna att ha flera jobb, förstår ej hur det ska fungera med dagis och semmester mm.
MCdolnalds är ett annat företag som ej jag handlar på pga att dom ej har några anställda över 30år och dom unga människorna som jobbar där ej har någon utbildning när det gäller hygien, förvist är det väll så, när dom gör hamburgare utan mössa på huvudet, och går in ifrån ute servering med samma skor, det har åxå hänt att dom har lagt toasittsar i diskmaskin!
Chiquita, Dole och Del Monte är andra företag som jag ej handlar med pga att dom sprutar gift när arbetarna är på plantagen, och dessutom så stödjer dom dödspatruller som mördar flera hundra fackförenings ledare i latin och central Amerika.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|