Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Katten likt osalig ande, varför gör han så?
          Eva Swahn
          Inlägg 22-03-2004, 10:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Hugo - min store tiger - tuff men modersbunden, vill nu när våren gör entré vara ute på nätterna. Helt ok tycker jag som är tacksam för ostörd sömn. Men när han kommer in till frukost går han omkring likt en osalig ande. Går och går och går. Jamar och pratar. Finner ingen ro. Undersöker den ena liggplatsen efter den andra men ingen duger. Så håller han på säkert en timme. Om han får som han vill så vill han helst att jag ska dra ner stegen till vinden för att han ska gömma sig bland bråten, sen ligger han där till skymningen.

Så har han inte betett sig tidigare. Varför denna oro? Varför dessa oändiga promenader och jamanden? Ute vill han inte vara. Linneskåpet sleep.gif duger inte heller numera.

Han är kastrerad. Och avmaskad. Alla svar på mina undringar om denna katt har tidigare varit att jag ska avmaska honom, men det kan väl inte vara svaret denna gång?

--------------------
          Eva i zon I

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla
          Inlägg 22-03-2004, 18:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

En av mina kastrerade hanar är också starkt påverkad av vårkänslor, och får uppenbara problem med revirhållningen varje vårvinter. Grannarna en kilometer bort berättar att han söker sig dit, kanske för att hitta ett mindre stört revir eller för att se om han kan störa någon annans, vad vet jag. Borta är han i några dagar och riven kommer han hem och äter upp sig, med samma orostecken som du beskriver Eva, förutom att han också hysteriskt och timmavis försöker para sig med sin bästa kattkompis som också bor här och som vi brukar låta få kattungar.

Min andra kastrerade hane är helt obekymrad. Vill gärna hålla sig inne och slappa när de andra grabbarna bråkar. Men så var han inte särskilt upphetsad som okastrerad heller. Som två-åring fick han träffa en hona vars matte gärna ville få kattungar, men han tyckte hon var konstig när hon vände baken till. Först när han var tre år kunde man ana att han var könsmogen.

--------------------

Citera

Inlägg i den här tråden
          Anna-C   Det är minsann inte bara kattherrar som blir osali...   22-03-2004, 20:33
          Copycat   Det är inte bara "pojkarna" som beter si...   22-03-2004, 20:34
          Exotic   Hej Eva, Jag tror han har extra vårkänslor :roll...   22-03-2004, 21:35
          Eva Swahn   Kul med katt. Kul med katt med vårkänslor. Man ka...   23-03-2004, 00:25
          kryddan   Måns tror han är osynlig när han g...   23-03-2004, 10:38
          Copycat   Våran lille kattpojke ( numera en liten ängel) spr...   23-03-2004, 10:57
          Berith   :) http://www.joe-ks.com/archives_feb2004/How2Sur...   24-03-2004, 07:19
          Sollan   Hallegusinne....!!! :wub:   24-03-2004, 07:52
          Berith   Javisst är han söt! :wub: :D   24-03-2004, 07:55
          renate   :P :P Det kan du skriver upp,en riktig liten sötn...   24-03-2004, 08:19
          Berith   Tyvärr inte min sötnos! :) "Lånat...   24-03-2004, 08:22
          Ella   Vilken fantastisk bild, Berit!!! DEn ...   24-03-2004, 17:40
          Anna-C   Åååå, himmel! :D Hur söt får man vara :wub: ...   24-03-2004, 19:44
          Eva Swahn   Katten som papegoja. För att få katten lugn och ty...   26-03-2004, 12:08
          kryddan   Det var en ny variant - smart... fast för Måns är ...   26-03-2004, 17:21
          Fenja   I dag orienterade familjens klätterkatt de små frö...   26-03-2004, 17:41

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 06:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon