Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kärlek till rosor, - Hur förklarar men det?
          Bee
          Inlägg 26-04-2008, 21:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Hur förklarar man sin kärlek till rosor för någon som är antingen okunnig eller likgiltig? Till nån som bara säger "jaha??!" och tycker man är knäpp.

Tex, själv tycker jag det en fantastisk sak att jag har fått gräva ner Rosa Gallica Officinalis i min egen ägandes trädgård! Min alldeles egen bit av The Red Rose Of Lancaster! Ena parten i rosornas kring, det ursprungliga, det äkta. Jag har ingen politisk synpunkt på ett mer än 700 år gammalt krig. Vilken ros som var Yorks -den vita - vet jag inte - någon som vet? (Hade ju varit kul att ha en sån också!)

Om rosen tar sig -jo men det skall /måste - den göra - ja, det är en helt annan sak. Då talar vi min skicklighet att få den att överleva. Gissa om jag kommer att ägna mycket omsorg om den rosen! Men den stora grejen är - den är HÄR!

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          AnnammA
          Inlägg 27-04-2008, 20:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

...och tänk alla härliga historier runt rosor, t ex om hur Napoleon hade specell rosenordinnans till Malmaison som red med rosor genom krigshärden...Och personerna bakom rosornas namn...Ja, det finns mycket som kan göra en till en rostok!

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 01:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon