Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips ang plantering av vindruva
          hippo
          Inlägg 27-04-2008, 22:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 117
          Medlem nr: 9 263

Jag köpte en vindruva 'Zilga' förra året, som i vinter fått stå i växthuset, eftersom jag inte kunnat bestämma mig för var den ska planteras. Men nu har jag äntligen bestämt mig rolleyes.gif och nu undrar jag när det är dags att få ner den i jorden. Den har växt väldigt mycket i vår och har flera små "klasar". Känns som om den längtar efter lite större plats för sina rötter, så jag skulle vilja plantera den rätt snart, men det kanske är lite tidigt..? confused.gif
          Bor i zon 2 och den ska planteras mot en "fri spaljé" (ingen vägg) i soligt läge. Har införskaffat rhododendron-jord, för jag har för mig att den skulle ha det. Alla tips är välkomna!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          hippo
          Inlägg 28-04-2008, 18:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 117
          Medlem nr: 9 263

Tack för svaren! thanks.gif
          Då planterar jag den i rhododendronjord. Behöver jag gräva väldigt djupt mån tro?? confused.gif
          Lady Hamilton: Din vindruva var ju jätte fin!! wub.gif Hoppas min kommer att trivas, även om den inte kommer att växa mot nån vägg. rolleyes.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-10-2025, 04:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon