CITAT (Copycat @ 23-03-2004, 10:29)
Man skulle nästan kunna tro att större delen av detta forum består av socitetsdamer. Naturligtvis tänker man med plånboken först och främst. Jag vill att mina barn skall ha tak över huvudet och mat på bordet, inte bryr jag mig om varifrån maten kommer. Finns det flera alternativ som smakar ungefärligt lika så tar jag det som är billigast. Varken jag eller mina barn är bortskämda med lyx i form av godis eller alkoholhaltiga drycker.Jag anser att det är ett orättvist påhopp på många ensamstående föräldrar som faktiskt inte skulle ha råd att endast köpa SVENSKT, för solidaritetens skull. Jag själv har ingen socialhjälp, men jag känner många i den situationen och avundas dem inte.
Någon societetsdam är jag tack o lov inte (vad nu de är)
Inte har jag sett att t.ex. Brasilianskt kött skulle vara billigare än Svenskt, tvärtom.
Svenskt bröd kostar inte mer än utländskt, likaså betalar jag inte ett öre mer för svenska grönsaker och frukt som för utländska.
Överhuvudtaget vet jag inte om jag hittat någon Svensk vara (som jag köper) som kostat mer än dito utländsk.
Mina inlägg har absolut inte varit menat som påhopp på vare sig ensamstående föräldrar eller andra.
I min fam. har vi varit 6 pers. som levt på en inkomst (självvalt) så jag vet att man kan få vända på slantarna.
´