Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Urusel personalpolitik på Plantagen
          Mastergreen
          Inlägg 23-04-2008, 07:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 15 514

Hej,

Plantagen har helt rätt namn på sin kedja. Det ser man tydligt när man är i butikerna. Plantagen verkar inte investera så mycket i sina anställda på butiksgolvet. Vad kan man begära av personal som har hög arbetsbelastning, låga löner, i vissa fall tillfälliga anställningsvillkor och dåligt stöd från sina chefer? Som kund tycker jag synd om personalen på Plantagen när jag ser dem. De är ju många gånger kunderna som får stötta personalen på olika sätt. Såg i en tidning att Plantagen-butikerna i Sverige har en svensk, kvinnlig Vd som kommer från IKEA.

Fd kund till Plantagen

Redigerat av Mastergreen: 24-04-2008, 05:55

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Plantanbruttan
          Inlägg 29-04-2008, 23:08
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 15 678

CITAT (Mastergreen @ 23-04-2008, 08:57) *
          Hej,

Plantagen har helt rätt namn på sin kedja. Det ser man tydligt när man är i butikerna. Plantagen verkar inte investera så mycket i sina anställda på butiksgolvet. Vad kan man begära av personal som har hög arbetsbelastning, låga löner, i vissa fall tillfälliga anställningsvillkor och dåligt stöd från sina chefer? Som kund tycker jag synd om personalen på Plantagen när jag ser dem. De är ju många gånger kunderna som får stötta personalen på olika sätt. Såg i en tidning att Plantagen-butikerna i Sverige har en svensk, kvinnlig Vd som kommer från IKEA.

Fd kund till Plantagen

Tack för att du förstår vilken sits vi är i. Förr förra helgen så var vi så underbemannade, vi var lika många i personalen som på lågsäsong fast det nu är högsäsong. Vi fick inte ta in fler pga vi sålt för dåligt i veckan. Anledningen till att vi inte sålt bra var vädret, det slog om och belv snö igen, då vill ju ingen handla vårblommor. Så det var tydligen vårt fel och vi i personalen skulle straffas. Det är sådan personalpolitik som bedrivs på detta företag. Spar in på så mycket timmar som möjligt bara för att spara pengar. Men det blir ju bara en omvänd effekt, en nedåtgående spiral. För lite personal som kan hjälpa kunder = besvikna och irriterade kunder som inte kommer tillbaka och handlar. Men sådant förstår inte de högre hönsen. Jag tycker att personalfrågor är den viktigaste delen i ett företag, själva hjärtat! Utan den skulle iNGET fungera. Ju mer personal som kan hjälpa till och som är trevliga och kunniga desto nöjdare kunder = större försäljning!
          De som tycker vi är otrevliga eller korta, de är isåfall för att vi är så upp över öronen stressade, om vi skulle kunna t adet lite lugnare och känna av att ja, man kanske hinner med att göra iaf hälften av det man skulle så skulle vi var mycket gladare = trevligare och gladare mot kunderna! Allt hänger ihop. Men idag verkar företagsledningar vara så pass giriga att de skär ned på personal delen istället.....vad kommer det att sluta??
          Inte så konstigt att Plantagen fått så dåligt rykte! Vi i personalen är kundernas klagomurar, vi får ta skiten som företaget inte kan sköta rätt. Det är jävligt tufft!
          Ville bara tacka dig för att du iaf har empati för oss, vi är ganska ensamma i vår misär, det finns inget vi kan göra, mer än att byta jobb, men vad ändrar det? Jag älskar det jag jobbar med, jag ska inte behöva byta bort det!

Citera

Inlägg i den här tråden
          Mastergreen   Urusel personalpolitik på Plantagen   23-04-2008, 07:57
          KURT   Plantagen är ju inte unik, det är ju tyvärr åt det...   23-04-2008, 08:56
          hoyagalning   Vet ingenting om Plantagens personalpolitik men ve...   23-04-2008, 13:47
          Markus_H   Vet ingenting om Plantagens personalpolitik men ve...   23-04-2008, 14:08
          Plantanbruttan   Vet ingenting om Plantagens personalpolitik men ve...   29-04-2008, 22:42
          Rosmarin   Hallå där! Vill du komma och jobba i en av vå...   02-05-2008, 08:32
          Plantanbruttan   Hej! Jag har stor erfarenhet av vad butik och...   05-05-2008, 21:25
          Rosmarin   Du har jätte bra ideér, Rosmarin, ajg har väldigt ...   06-05-2008, 08:36
          Sommartorparn   Hallå där! Vill du komma och jobba i en av vå...   02-05-2008, 09:39
          Viburnum   Håller med er!   23-04-2008, 19:30
          Mastergreen   Håller med när det gäller tolkningen av det man se...   23-04-2008, 20:06
          ingrid fuxwall   Kanske Ni har rätt men själv har jag väldigt god e...   23-04-2008, 20:52
          Lemonne   Vill bara flika in att efter att ha jobbat inom se...   30-04-2008, 04:26
          160kvm stort hus   även jag kobbar inom servicebranchen ock kan inte ...   30-04-2008, 09:03
          Plantanbruttan   även jag kobbar inom servicebranchen ock kan inte ...   01-05-2008, 18:33
          Jojjan   Många som är intresserade av blommor och trädgård ...   02-05-2008, 07:39
          Plantanbruttan   Många som är intresserade av blommor och trädgård ...   05-05-2008, 21:07
          nina L   Något som många kunder glömmer är att vill man ha ...   02-05-2008, 09:04
          Solstorm   Något som många kunder glömmer är att vill man ha ...   02-05-2008, 09:19
          Christer i Falköping   Har ju haft handelsträdgård ett tag och dessutom j...   02-05-2008, 10:08

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-07-2025, 01:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon