Nu tänker jag sticka ut hakan lite. Lär väl få en smäll också...
Jag hävdar fortfarande att en arabisk oljeshejk hade tyckt att det var supersnyggt och jättelyxigt! För många i mellanöstern är det där mycket god smak - det fattas bara att några av väggarna hade varit guldpläterade! Kolla exempelvis
bilderna från ett lyxhotell i Dubai!
Alla kulturer har sin definition av vad som är god smak, vad som är god mat och hur man bör bete sig. Det här är bara ett exempel på något som anses "fint" i en annan kultur. Jag tycker inte riktigt att man bör döma de människor som anser att det här är fint och lyxigt - visst kan man vara förvånad och säga att man inte håller med och tillockmed tycker det är fult och smaklöst men att kalla det sjukt och vidrigt tycker jag nog att man kan hålla sig från att uttala högt iallafall... det finns säkert många som tycker att "den nordiska ljusa sparsmakade stilen" ser jättekonstig ut. I Sverige har vi inte genomskinliga plastöverdrag på våra soffor men på vissa ställen är det helt normalt. Vi tar av oss skorna inomhus - andra tycker det är ofräscht. Vissa sitter på golvet och äter, andra sover på vassmattor. Inget är sjukt och vidrigt - bara annorlunda!