|
Hus till salu. Med "lagom" inredning.
Nejmen huga så hemskt!  Det där liknade ju inte ett hem!
Aqvakul
29-04-2008, 12:06
Vräkigt och smaklöst?
*Stintan*
29-04-2008, 12:14
Förstår att dom vill sälja
aanderss
29-04-2008, 12:22
inget hus för mig
Men oxå!! Har mitt hus kommit hit!
Haha, vilken barre! Man kan ju undra lite hur stort det egentligen är, ganska förvillande mad alla jättestora speglar både på väggar och i taken...
Kan ju säga att jag hade lagt en pizza på mattan i rum no 2, är lite känslig för intryck - förutom att jag nog skulle gått in i någon av speglarna och brutit näsan..
Med tanke på trädgården tror jag inte de är medlemmar här på Odla....
CITAT (Wilmer @ 29-04-2008, 14:06)  Med tanke på trädgården tror jag inte de är medlemmar här på Odla....  Snarare "Asfaltens Vänner". Jag fick länken på mail igår. Någon undrade om det var Torslandas bordell...- vilken vulgostil!
Kajsa i Arvika
29-04-2008, 14:25
Jösses!!! Speglar i sovrummet har jag hört talas om men.... !!  Knappast nån medelsvensson som bott här.... Nån mer än mej som får klåda när man ser asfalterade ytor..??!!
CITAT (Kajsa i Arvika @ 29-04-2008, 15:25)  Jösses!!! Speglar i sovrummet har jag hört talas om men.... !!  Knappast nån medelsvensson som bott här.... Nån mer än mej som får klåda när man ser asfalterade ytor..??!!  Sovrummet?? Jag fick nån reaktion när jag såg det mesta. Det första fotografiet jag kikade på såg ju ut som badrummet o visade sig vara hallen. Sten o kakel överallt... o utomhus var det ju inte mkt bättre. Tänk om man är där på fest o har fått lite i ena benet o ska gå ut en sväng.... j-a vad speglar det finns att krocka med. [attachment=17459:flygfoto_torslanda.JPG] Här är ett flygfoto på samma fastighet. Ja ni kan väl gissa vilken av dom det är...
*Ulrica*
29-04-2008, 14:53
Inte min stil precis.... ...tycker det ser ut som typisk arabisk-oljeshejk-lyx-stil... möjligtvis kanske grekisk-rederi-arvtagare-playboy-stil... tur att människor har olika smak...
CITAT (Kathy @ 29-04-2008, 12:55)  Hus till salu. Med "lagom" inredning.  Ujuj, så vulgoäckligt. Hade aldrig i livet klarat av att gå omkring där med alla speglarna. Lustiga huset på Tivoli, Kph?
Kändes som att bo på en ålandskryssningsbåt..
Fick igår, länk till detta förskräckliga hus.
Huset är pyttelitet, 65kvm Boarea + 65 kvm Biarea 3 rum varav 1-2 sovrum
Pris 4.850.000 Kr
ninnisky
29-04-2008, 15:39
fyy sååå fult! Totalt smaklöst. Stackars människa som har behov att visa det dom det dom inte har - pengar och smak!
Ja, något är väldigt fel där. Möblerna stämmer inte riktigt in - säger bara "köksmöbeln"! Ostruken duk på det fina matsalsbordet, en gammal virkad duk på "köksbordet". Plastmöbler på utsidan! Markis under taket?? Och perrongen? Vilka skall sitta och vänta där? Dom som har sina bilar i något av de 4 garagen? Nä, ngt är både skumt o mysko.
Solstorm
29-04-2008, 16:09
Tänk om man haft de pengarna som det huset kostat och kunna lägga det på något snyggt. Ägarna kanske ska sälja för att köpa något snyggt istället. Fast vem skulle vilja köpa
CITAT (flower @ 29-04-2008, 16:23)  Kändes som att bo på en ålandskryssningsbåt..  Precis den associationen gjorde jag också.
CITAT (Netha @ 29-04-2008, 16:30)  Fick igår, länk till detta förskräckliga hus.
Huset är pyttelitet, 65kvm Boarea + 65 kvm Biarea 3 rum varav 1-2 sovrum
Pris 4.850.000 Kr Fantastiskt vilka synvillor man kan åstadkomma med ett gäng speglar!
CurlySue
29-04-2008, 17:49
haha... där ser man... man kan inte köpa god smak för pengar.... hehe..
Myosotis
29-04-2008, 17:59
 Vad ska man säga? Inte min stil riktigt, så vräkigt! Det var det o-mysigaste köket jag har sett! Speglarna får det att se gigantiskt ut. Ska man stå på trappavsatsen och titta på tv? Sen efter köket ville inte min dator visa mer, det blev bara röda kryss, och det har jag full förståelse för. Men men, smaken är ju som baken. Det finns säkert någon som älskar det!
Monica M zon 4
29-04-2008, 18:36
Jag skulle bli alldeles sjösjuk av så mycket speglar överallt. Fy, va vidrigt. Trädgården är ju underhållsfri och förmodligen snigelfri i alla fall. Tänk att det finns folk som vill ha det så i sina trädgårdar. Hua.
CITAT (Monica M zon 4 @ 29-04-2008, 19:36)  Jag skulle bli alldeles sjösjuk av så mycket speglar överallt. Fy, va vidrigt. Trädgården är ju underhållsfri och förmodligen snigelfri i alla fall. Tänk att det finns folk som vill ha det så i sina trädgårdar. Hua. Min äldsta dotter som är fastighetsmäklare sa, när hon fick mejlet av mig, att det var det värsta hon någonsin sett. Hon bara visste en kategori människor som skulle kunna vara intresserade..... dom utan smak
MrsVain
29-04-2008, 22:56
Men allvarligt talat! Var liger detta gräsliga hus? det var nog det sjukaste jag sett! Brukar spendera mkt tid på hemnet och visst har man sett en del hemska hus och fruktansvärt smaklösa inredning men det här slår allt!!!
Aqvakul
30-04-2008, 06:33
CITAT (MrsVain @ 29-04-2008, 23:56)  Men allvarligt talat! Var liger detta gräsliga hus? det var nog det sjukaste jag sett! Brukar spendera mkt tid på hemnet och visst har man sett en del hemska hus och fruktansvärt smaklösa inredning men det här slår allt!!! Tyvärr finns det hus, som ser ännu värre ut!
Myosotis
30-04-2008, 06:48
CITAT (Aqvakul @ 30-04-2008, 07:33)  Tyvärr finns det hus, som ser ännu värre ut! Bildbevis!
Chamomille
30-04-2008, 08:23
CITAT (Stintan43 @ 29-04-2008, 13:14)  Förstår att dom vill sälja 
Biggan_
30-04-2008, 09:34
Fy vilket arbete att få det huset beboligt!
*Ulrica*
30-04-2008, 09:46
Nu tänker jag sticka ut hakan lite. Lär väl få en smäll också... Jag hävdar fortfarande att en arabisk oljeshejk hade tyckt att det var supersnyggt och jättelyxigt! För många i mellanöstern är det där mycket god smak - det fattas bara att några av väggarna hade varit guldpläterade! Kolla exempelvis bilderna från ett lyxhotell i Dubai! Alla kulturer har sin definition av vad som är god smak, vad som är god mat och hur man bör bete sig. Det här är bara ett exempel på något som anses "fint" i en annan kultur. Jag tycker inte riktigt att man bör döma de människor som anser att det här är fint och lyxigt - visst kan man vara förvånad och säga att man inte håller med och tillockmed tycker det är fult och smaklöst men att kalla det sjukt och vidrigt tycker jag nog att man kan hålla sig från att uttala högt iallafall... det finns säkert många som tycker att "den nordiska ljusa sparsmakade stilen" ser jättekonstig ut. I Sverige har vi inte genomskinliga plastöverdrag på våra soffor men på vissa ställen är det helt normalt. Vi tar av oss skorna inomhus - andra tycker det är ofräscht. Vissa sitter på golvet och äter, andra sover på vassmattor. Inget är sjukt och vidrigt - bara annorlunda!
Jamen Ulrica, om någon tycker mitt hus är vidrigt får de gärna säga det både till mig och bakom min rygg  Jag har min smak och är nöjd med den. Jag skulle inte ens bli sårad, smaken är ju som baken!
Jösses!  Neeej, det var inte vackert, och om nåt var vackert så försvann det i allt det ovackra. Vem f-sen vill ha tavlan med Jesu sista måltid ovanför huvudkudden??
*Ulrica*
30-04-2008, 10:00
CITAT (Wilmer @ 30-04-2008, 10:52)  Jamen Ulrica, om någon tycker mitt hus är vidrigt får de gärna säga det både till mig och bakom min rygg  Jag har min smak och är nöjd med den. Jag skulle inte ens bli sårad, smaken är ju som baken! Hmm.. jooo, kanske... jag är väl lite känslig just när det handlar om kulturella skillnader och när folk klagar på sånt som är "osvenskt".... Fast jag skulle nog aldrig säga "vidrigt" till/om någons inredningssmak. Vidrigt är ett ord jag förbehåller såna som Josef Fritzl och Anders Eklund...
Hehe, Ulrica, min sambo tycker min smak är vidrig, han är totalspartansk och o-svensk. Blommor i fönstren är vidrigt enligt honom. Så jag är väldigt van att de osvenska klagar på svenskar.. It goes both ways
skogstroll
30-04-2008, 10:19
sitter det inte två inplastade människor på soffan på första bilden...
CITAT (skogstroll @ 30-04-2008, 11:19)  sitter det inte två inplastade människor på soffan på första bilden...  Trädgårdspynt utan trädgård men jag undrar vad dom har i vardagsrumstaket egentligen... vad är det för plåtbitar??
*Stintan*
30-04-2008, 10:35
CITAT (*Ulrica* @ 30-04-2008, 11:00)  Hmm.. jooo, kanske... jag är väl lite känslig just när det handlar om kulturella skillnader och när folk klagar på sånt som är "osvenskt".... Fast jag skulle nog aldrig säga "vidrigt" till/om någons inredningssmak. Vidrigt är ett ord jag förbehåller såna som Josef Fritzl och Anders Eklund... Jag tycker att man visst ska tänka på att det finns kulturella skillnader och respektera det men jag tycker också att vi snart utplånar vår egen kultur av hänsyn till andra och det är tragiskt. Om jag skulle flytta till Dubai så skulle säkert folket där klaga på att jag levde "odubaiskt". Varför ska vi vara så rädda för att hålla på vår egen kultur i vårt eget land? Snart får man väl knappt ens ha en synpunkt om något som är "osvenskt" .
MrsVain
30-04-2008, 11:12
Absolut kan det finnas en oljeshejk där ute som är mkt intresserad Känner bara att diskuissionen inte behövde bli så allvarlig, visst har vi olika inredningsstil i olika länder, finns mkt i svensk inredning jag inte gillar precis som att det finns saker i andra kulturers inredning jag inte gillar. Vi vet ju faktiskt inte om det är värsta rå svenssons som har inrett det aktuella objektet eller hur? Det var aldrig talan om döma andra kulturers inredningsstil! Att det tolkas så tycker jag är tråkigt! Alla kan väl hålla med om att det är ett väldigt annorlunda hus! Man måste få säga vad man tycker utan att det skall accosieras till avsky för andra folkgrupper. Tycker det är tramsigt att diskussioner alltid ska mynna ut i. "Respektera våra olikheter, säg inget som kan göra ngn ledsen" och som alltid kontras med " Vaddå, snart finns det ju inget svenskt kvar, vi måste värna om vår kultur, de hade aldrig anpassat sig så för oss" . Misstförstå mig rätt nu , Jag är nog en av de största antirasisterna som finns, mänskliga rättigheter är en av mina hjärtefrågor. Men jag tycker att båda sidorna har fel när diskusioner ständigt hamnar i dessa hjulspår. Är inte hela grejen med likabehandlande och jämställdhet att man skall kunna säga vad man tycker utan att anpassa sina inlägg beroende på vilken etnicitet det som har skrivit inlägg har? Tycker bara det blir tramsigt när man känner att man måste vara så politiskt korrekt hela tiden! Att man genom att vara så satans politiskt korrekt faktiskt gör det man inte skulle göra, nämligen att särbehanlda! Huset är i min mening väldigt smaklöst, bevisligen skulle den som inrett det huset sagt det samma om mitt hus, då det inte finns några som helst likheter. Det finns delar ur IKEAs sortiment jag inte heller tycker är ngt vidare snyggt. Oljeshejk eller svensson, vem bryr sig? CITAT (Aqvakul @ 30-04-2008, 07:33)  Tyvärr finns det hus, som ser ännu värre ut! Jag håller med föregående talare! BILDBEVIS!
Skillnaden mellan Skandinavien o Arabien är ju att vi har olika råvaror. Vi har träd som man kan göra virke o papper (tapeter) av och dom har sand som man kan gör tegel o kakel av.
*Ulrica*
30-04-2008, 11:15
CITAT (Wilmer @ 30-04-2008, 11:18)  Hehe, Ulrica, min sambo tycker min smak är vidrig, han är totalspartansk och o-svensk. Blommor i fönstren är vidrigt enligt honom. Så jag är väldigt van att de osvenska klagar på svenskar.. It goes both ways  Ja, så är det väl... det var min "varning-för-främlingsfientlighets-knapp" som satt lite lös idag...
*Ulrica*
30-04-2008, 11:20
CITAT (MrsVain @ 30-04-2008, 12:12)  Det var aldrig talan om döma andra kulturers inredningsstil!
Att det tolkas så tycker jag är tråkigt! Alla kan väl hålla med om att det är ett väldigt annorlunda hus! Man måste få säga vad man tycker utan att det skall accosieras till avsky för andra folkgrupper. Ja, okej!  Jag medger att jag överreagerade lite och tolkade in främlingsfientlighet där det inte fanns någon. Inte måste man anse att människor är sjuka och vidriga bara för att man tycker att deras inredningsstil är det...  Edit: och, ja jag håller med om att det är ett VÄLDIGT ANNORLUNDA hus...
Speciellt brukar man väl säga om man vill vara lite snäll..  Föresten har jag inte ens reflekterat över att någon som inte är svensk skulle ha inrett det där, säger kanske en del om mig
Aqvakul
30-04-2008, 11:34
CITAT (*Ulrica* @ 30-04-2008, 12:20)  Ja, okej!  Jag medger att jag överreagerade lite och tolkade in främlingsfientlighet där det inte fanns någon. Inte måste man anse att människor är sjuka och vidriga bara för att man tycker att deras inredningsstil är det...  Edit: och, ja jag håller med om att det är ett VÄLDIGT ANNORLUNDA hus...  Min spontana reaktion från första stund var att huset inretys av någon med "orientalisk" bakgrund. Det är en stil som jag inte alls gillar. Det finns dock svenskar som inreder minst lika fult, enligt min smak. Något som jag, och troligen många andra också, reagerar mot är när det blir överdrivet elegant och vräkigt. Ett slags förakt för människor som har pengar, men inte förmåga att bruka dem. Vad det står för, kan man diskutera. Är det Jantelagen, omvänd snobbism eller pur avundsjuka. Jag vet inte.
MrsVain
30-04-2008, 11:38
CITAT (*Ulrica* @ 30-04-2008, 12:20)  Ja, okej!  Jag medger att jag överreagerade lite och tolkade in främlingsfientlighet där det inte fanns någon. Inte måste man anse att människor är sjuka och vidriga bara för att man tycker att deras inredningsstil är det...  Edit: och, ja jag håller med om att det är ett VÄLDIGT ANNORLUNDA hus...  Så bra! Då är vi överrens, i grund och botten håller jag med dig! Främligsfientlighet är aldrig OK. men jag jag tror vi stissar upp oss om vi ska försöka se det överallt när det faktiskt inte finns. Då blir vi själva våra värsta fiender  . Och jag tror inte att ngn anser att det är sjuka vidriga människor som bor där, det är bara ord! Men hur kul är det att skriva: "De människorna som bor där har en stil som jag inte samtycker med" Det är mer ös i att skriva vidrigt tihi
*Stintan*
30-04-2008, 11:38
CITAT (Wilmer @ 30-04-2008, 12:30)  Speciellt brukar man väl säga om man vill vara lite snäll..  Föresten har jag inte ens reflekterat över att någon som inte är svensk skulle ha inrett det där, säger kanske en del om mig  Det gjorde inte jag heller från början faktiskt. Det finns säkert nån "knäpp" svensk som skulle kunna ha inrett sitt hem så där.
*Ulrica*
30-04-2008, 12:01
CITAT (MrsVain @ 30-04-2008, 12:38)  "De människorna som bor där har en stil som jag inte samtycker med"  Ohh... det skulle jag gillat... korrekt och utan att värdera men uttrycker ändå en klar åsikt! Ja, "speciellt" är ju ett väldigt användbart ord i detta sammanhang!
Det är ju faktiskt inte svårt att ta reda på vem som bor på den adressen.  Det säger ju iofs inte om det är den personen som inrett huset.
MrsVain
30-04-2008, 12:19
CITAT (Berith @ 30-04-2008, 13:03)  Det är ju faktiskt inte svårt att ta reda på vem som bor på den adressen.  Det säger ju iofs inte om det är den personen som inrett huset. Det kvittar ju vem som bor där that's not the point sweetie  CITAT (*Ulrica* @ 30-04-2008, 13:01)  Ja, "speciellt" är ju ett väldigt användbart ord i detta sammanhang!  Fast "speciellt" har ju blivit ett värderande ord, alla vet ju att man menar ngt negativt men man vill inte ta orden i mun..... Jag fick höra att våra nya matbordsstolar var speciella....inte blev jag glad för den komplimangen tihi . Men jag gillar dem, stolarna
Det var inte en inredning jag skulle valt iaf, varken i huset eller hotellet. Jag skulle bara få ont i huvudet av alla speglar, grälla färger och marmor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|