Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264
Tillfälligt helt synbortfall på vänster öga i 30 sekunder och sedan inga andra symptom,vad skulle ni göra? Ska man söka läkare eller vänta och se om det återkommer? Orolig!!!
Medlem
Antal inlägg: 611
Medlem nr: 6 380
Migränanfall kan tydligen ta sig så många olika uttryck! För massor med år sedan råkade jag ut för något som skrämde mig rejält. Jag var gravid i sjunde el åttonde månaden, mådde helt OK och satt på jobbet och läste. Plötsligt började bokstäverna dansa runt och det blev helt omöjligt att få någon ordning på dem. Ringde min man och då försvann talet. DET var hemskt! Jag hörde mig själva säga helt galna ord och min kollega tog över. På de ca 15-20 minuter som det tog till sjukhuset blev allt OK. Kom till akuten och de körde upp mig till förlossningen - medan jag stod och hojtade att jag inte skulle ha barn. De tittade bara på min mage och skakade på huvudet. I alla fall vidtog en grundlig neurologisk undersökning och efter många om och men konstaterades migränanfall utan huvudvärk. Mycket skrämmande upplevelse men alltså helt ofarlig.
Jag tycker som alla andra här i alla fall att du ska ta det med läkaren!!!