Hejsan! Hittade detta forumet till min stora förtjusning. Jag har en ide om att bygga planteringslådor. Jag planerar att göra dem ca 1 meter breda, 1 meter långa och 1 meter höga. Känns det helknasigt??
Det är nämligen så att jag problem med mullvadar som förstör hela trädgården, här är även gott om maskrosor och annat ogräs som man inte vil ha i sina odlingar. min tanke är att bygga kanske två sådana här lådor och grönsaker och örter där.
Jag har tänkt åka till ett byggvaruhus och köpa virke. genom trådarna har har kommit fram till att jag inte skall ha impregnerat trä. Lådorna skall kläs på insidan, har ännu inte tagit ställning till om plast eller fiberduk är att föredra.... jag hade tänkt använda mig av en omlottmodell när jag bygger, som när man var liten och byggde med kaplastavar

som jag sen skruvar i hopa.
Men sen har jag en fundering som åtestår, hur gör jag med botten? Skall lådan stå på ngn form av singel? Skall det vara plast även under lådan, eller skall man rent av bygga en botten av trä (inser att det kommer murkna med tiden) . Jag vill att botten skall vara skyddad för mullvadarna....ska man ha ngn form av hönsnät?
Är väldigt tacksam för svar! Har försök leta här i trådarna som sagt, ber om ursäkt i fal jag ställer en "gammal" fråga, den är ny för mig