CITAT (Carl @ 30-04-2008, 16:04)

Hi!
Inte lätt att vara man! Heller hur! Bara för att några beter sig som svin! Så får all på Moppe.

Vet du vad Carl.. jag är så innerligt trött på dendär kommentaren! Den dyker alltid upp när våld mot kvinnor diskuteras. Och sedan följer ...manshatare..feminister..
Nej, det är inte lätt att vara människa, det visste redan Strindberg, men jag har aldrig träffat vare sig kvinnor eller män som inte kan skilja mellan män som begår övergrepp på kvinnor och män som aldrig någonsin skulle skada en kvinna eller ett barn. Jag har aldrig i mitt långa liv mött någon som drar alla över en kam!!!
Men det måste ta ett slut någon gång! Det handlar _inte_ om offrets uppträdande eller klädsel- allt från 80-åriga gamla tanter till spädbarn våldtas! Det handlar om män som har en kvinnosyn från grottstadiet. Det handlar inte alltid om sexlust heller utan om makt och lusten att förnedra kvinnor.
Som kvinna har jag alltid ansett att jag har rätt att röra mig fritt i samhället och det offentliga rummet utan att bli antastad. Jag har rätt att dricka alkohol om jag vill, rätt att jogga i joggingspåret, rätt att klä mig som jag behagar, rätt att bjuda hem någon och tacka nej till sex..rätt till samma saker som du utan att bli antastad eller skadad på något sätt.
Men du skall veta en sak...jag är alltid beredd för jag vet att dom finns.. våldtäktsmännen. Alltid ha något i handen när jag bodde i hyreshus och gick ner i tvättstugan...alltid ha bilnyckeln i handen klar vid parkeringen på kvällen..aldrig parkera i P-hus kvällstid..peppar i väskan..osv..
Såhär lever kvinnor sina liv, det finns en ständigt närvarande rädsla.. en del erkänner den..andra inte och de flesta kvinnor är så vana vid detta skyddsbeteende så de reflekterar öht inte över det..det har bara alltid varit så.