Nu har jag bestämt mig för att följa med. Har ju inget att förlora...
Jag byter mer än gärna blommor med den som vill, men jag tycker jag har en ganska tråkig trädgård, så jag kanske inte har något att erbjuda. Desutom vet jag knappt vad jag har själv.
Det jag tror jag har är Vårkrage Rödbladig revsuga Viol? Lila Bergsklint???? Det finns bilder på dessa i mitt album trädgård, har försökt få folk att kommentera med namnförslag och fått vissa förslag.
lila höstaster? En aster är det ialla fall, lila och blommar på hösten, logiskt borde det vara en lila höstaster. Jag har en liknande men hon jag fick den sa att den skulle vara blå, men jag kommer inte ihåg om det stämde.
I kruksväxter har jag en hög svärmorstunga (luktar väldigt gott när den blommar) som behöver delas, och två olika ampellijor som skjutit skott, den vanliga gröna och den grön-vit randiga som blir lockig.
I akvariet har jag mängder av en växt som jag inte heller vet vad den heter, finns i två storlekar, tror den heter Anubias barteri var. nana och får blommor som påminner om fredskallan, nackdelen är bara att jag hade obalans i vattnet oh det växte alger på den, men den växer fort så man kan ju ha den tråkiga och sedan knippsa bort det gamla när nytt kommit?
Solstorm; jag vill gärna ha ancistrus och olika växter, vill du byta mot nått jag har?
Om någon annan vill byta nått hade det varit roligt, ovasett om det är trädgård-, kruk-, akvarie-växter eller fiskar(de flest av mina dog isamband med obalansen, nu har jag platys, några sorters tetrer, botia, plecko/pleckotia).
|