|
Solstorm
06-04-2008, 22:42
Jag följer gärna med!
Lars-Olof Arvids
07-04-2008, 12:45
Jag anmäler mig också! Olle
anne-li i olofstorp
12-04-2008, 11:03
Jag hoppas och tror att jag kommer med. Kanske även en granne.....
ingrid fuxwall
12-04-2008, 20:36
Jag kommer nog att ha med mig minst ytterligare en person - vad roligt det ska bli
ingrid
Jag anmäler mig och en väninna!
Piccante
13-04-2008, 18:40
Jag och Flaxss anmäler oss. Finns det möjlighet till samåkning ? Vi kan möta upp i Göteborg. PM:a mig om ni har möjlighet att ta med oss två så diskuterar vi tid och plats.
Jag skulle så gärna vilja gå men är förmodligen på landet då, om jag inte ska dit så hör jag av mig och följer med.
*Ulrica*
13-04-2008, 18:47
Anmälda hittills:
*Ulrica* Solstorm Lars-Olof Arvids anne-li i olofstorp (kanske) ingrid fuxwall + gäst CillaM + väninna Markus_H + Flaxss
Skulle någon få förhinder så vore det förnämligt om ni meddelar det så snart som möjligt, antingen här i tråden eller via PM till *Ulrica*.
ingrid fuxwall
13-04-2008, 18:54
CITAT (Markus_H @ 13-04-2008, 19:40)  Jag och Flaxss anmäler oss. Finns det möjlighet till samåkning ? Vi kan möta upp i Göteborg. PM:a mig om ni har möjlighet att ta med oss två så diskuterar vi tid och plats. Jag måste passera Göteborg så det ska inte vara några problem. ingrid
Lars-Olof Arvids
14-04-2008, 08:37
Får jag också åka med?
Olle
Österläge
14-04-2008, 08:57
Jag vill absolut följa med!! Ska kolla om jag får med mannen också, hör av mig igen om det... Ulrica, är det nåt maxantal eller?
ingrid fuxwall
14-04-2008, 10:40
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-04-2008, 09:37)  Får jag också åka med?
Olle Självfallet ingrid
*Ulrica*
14-04-2008, 12:43
CITAT (uteplatsen @ 14-04-2008, 09:57)  Jag vill absolut följa med!! Ska kolla om jag får med mannen också, hör av mig igen om det... Ulrica, är det nåt maxantal eller? Inget maxantal denna gång! Peters trädgård är på 2 hektar!!!!
Jag hänger på, ev kommer sonen med oxå. Kör via Kungälv och GBG om någon vill åka med.
Jag kan tyvärr inte - eller rättare sagt: det där blir en långhelg för mig, och då tar jag chansen att åka till sommarstället och kräla i grönsakslanden bland fästingarna istället. Man väljer sina nöjen. Dock verkar det hela mycket roligt, och jag hoppas ni får det utmärkt.
mvh Eklo
*Ulrica*
14-04-2008, 21:02
Anmälda hittills:
*Ulrica* Solstorm Lars-Olof Arvids anne-li i olofstorp (kanske) ingrid fuxwall + gäst CillaM + väninna Markus_H + Flaxss Monica i Kungälv + son
Skulle någon få förhinder så vore det förnämligt om ni meddelar det så snart som möjligt, antingen här i tråden eller via PM till *Ulrica*.
ingrid fuxwall
15-04-2008, 20:00
Självfallet hör vi av oss om något skulle förhindra oss.
ingrid
Solstorm
16-04-2008, 16:40
Jag har lite enkla akvarieväxter til övers ifall någon är intresserad. Någon som vill ha
hornsäv ( går bra i damm också) hydrocotyle leococephala vallisneria jättevallisneria cryptocoryne
Jag har gott om ancistrus också i olika storlekar (algätande malar) ifall någon vill ha.
PM:a mig om ni vill ha något så kan jag ta med det till Peter Korn
*Ulrica*
20-04-2008, 17:36
Anmälda hittills:
*Ulrica* Solstorm Lars-Olof Arvids anne-li i olofstorp (kanske) ingrid fuxwall + gäst CillaM + väninna Markus_H + Flaxss Monica i Kungälv + son jholma (åker från Jönköping och söker samåkningskompisar)
Österläge
20-04-2008, 17:42
Jag skriver upp mig i listan! Min man följer med oxå, han är inte så intresserad av trädgårdsskötsel men tycker Peter Korns trädgård verkar intressant... Vi såg ett TV-program därifrån för ett bra tag sen nu o har pratat om att man borde åka dit sen dess! CITAT (*Ulrica* @ 20-04-2008, 18:36)  Anmälda hittills: *Ulrica* Solstorm Lars-Olof Arvids anne-li i olofstorp (kanske) ingrid fuxwall + gäst CillaM + väninna Markus_H + Flaxss Monica i Kungälv + son jholma (åker från Jönköping och söker samåkningskompisar) Uteplatsen + man (Herr uteplatsen  ) Skulle någon få förhinder så vore det förnämligt om ni meddelar det så snart som möjligt, antingen här i tråden eller via PM till *Ulrica*.
*Ulrica*
21-04-2008, 09:08
Anmälda hittills:
*Ulrica* Solstorm Lars-Olof Arvids anne-li i olofstorp (kanske) ingrid fuxwall + gäst CillaM + väninna Markus_H + Flaxss Monica i Kungälv + son + mamma jholma (åker från Jönköping och söker samåkningskompisar) uteplatsen + Herr uteplatsen
Jag kommer som sagts tidigare tillsammans med min son, och nu vill även min mamma följa med på denna utflykt. Vi blir alltså 3 stycken från mej som kommer. Så bilen börjar väl bli lite full, finns kanske plats för en person till... Det var väl inget maxantal på deltagare Ulrica?
*Ulrica*
23-04-2008, 14:35
CITAT (Monica i Kungälv @ 23-04-2008, 14:27)  Jag kommer som sagts tidigare tillsammans med min son, och nu vill även min mamma följa med på denna utflykt. Vi blir alltså 3 stycken från mej som kommer. Så bilen börjar väl bli lite full, finns kanske plats för en person till... Det var väl inget maxantal på deltagare Ulrica? Nejdå, inget maxantal! Jag kan tänka mej att knipa den sista platsen i din bil eller om vi åker i min, vi kan ju träffas typ vid macken vid Kungälvs fästning och samåka därifrån?
CITAT (*Ulrica* @ 23-04-2008, 15:35)  Nejdå, inget maxantal! Jag kan tänka mej att knipa den sista platsen i din bil eller om vi åker i min, vi kan ju träffas typ vid macken vid Kungälvs fästning och samåka därifrån? Absolut Ulrica, vi kan mötas på Eriksdal. Min mamma bor i V Frölunda så vi får åka vägen om och hämta upp henne, men det är ju ingen större omväg... Det här ska bli kul!
Österläge
24-04-2008, 13:57
Vi åker bil från Angered, om nån bor i närheten eller på vägen får ni gärna åka med! 2 platser kvar, liten bil så tre i baksätet blir trångt...
Det kliar i fingarna på att anmäla mig, men jag skall kolla upp det lite mer. Man hade till onsdag på sig att anmäla sig?
*Ulrica*
26-04-2008, 11:37
CITAT (Anic @ 26-04-2008, 09:53)  Det kliar i fingarna på att anmäla mig, men jag skall kolla upp det lite mer. Man hade till onsdag på sig att anmäla sig? Och skulle någon vilja hänga på i sista minuten så går det bra också, det kan bara var bra att veta ungefär hur många som kommer och om vi behöver vänta på någon och så.... GLÖM INTE TA MED ER EGET FIKA!!!!
Jag vet ej om jag kan följa med eller inte. Det är därför jag har varit så tyst av mig. Om jag kan åka, så tar jag med perenner för försäljning eller byte. Jag vet i nästa vecka hur det blir.
*Ulrica*
26-04-2008, 18:25
Ska vi ha ett lotteri? Till Kungälv hade vi med oss varsin planta, krukväxt eller perenn och så numrerade vi dem och lottade ut dem mellan oss. Någon hade med sig extraplantor så det räckte till dem som inte hade. Det var lite trevligt. Ska vi göra sammadant igen?
Förresten. Någon som har enfärgat gröna Hosta som vill sälja några kluttar till mej så ta gärna med! Även myskmadra och daggkåpa köpes till min skuggrabatt.
[quote name='*Ulrica*' date='26-04-2008, 19:25' post='828020'] Ska vi ha ett lotteri? Till Kungälv hade vi med oss varsin planta, krukväxt eller perenn och så numrerade vi dem och lottade ut dem mellan oss. Någon hade med sig extraplantor så det räckte till dem som inte hade. Det var lite trevligt. Ska vi göra sammadant igen?
Förresten. Någon som har enfärgat gröna Hosta som vill sälja några kluttar till mej så ta gärna med! Även myskmadra och daggkåpa köpes till min skuggrabatt. [/quote
Och jag som rensade bort en massa småplantor häromdagen av daggkåpa....!
jag kan ta med sticklingar av daggfunkia om någon vill ha....
ingrid fuxwall
26-04-2008, 20:59
CITAT (CillaM @ 26-04-2008, 20:52)  CITAT (*Ulrica* @ 26-04-2008, 19:25)  Ska vi ha ett lotteri? Till Kungälv hade vi med oss varsin planta, krukväxt eller perenn och så numrerade vi dem och lottade ut dem mellan oss. Någon hade med sig extraplantor så det räckte till dem som inte hade. Det var lite trevligt. Ska vi göra sammadant igen?
Förresten. Någon som har enfärgat gröna Hosta som vill sälja några kluttar till mej så ta gärna med! Även myskmadra och daggkåpa köpes till min skuggrabatt. [/quote Och jag som rensade bort en massa småplantor häromdagen av daggkåpa....!
Även jag rensade bort en massa daggkåpa - i går, men jag ska leta och se om det finns några kvar - finns det några mer önskemål? Jag ömmar speciellt för vintergrönan och hoppas på nytt hem - omplacering är bättre än komposten. ingrid
Österläge
26-04-2008, 21:00
Lotteri tycker jag vi ska ha! Jag kom ju för sent för det förra gången  men den här gången ska jag hinna i tid!  Jag kan ta med en chiliplanta till lotteriet!
Dito Verde
26-04-2008, 22:21
Hej alla. Jag ansluter mig till utflykten och kommer i sällskap med Flaxss och Markus. Det ska bli kul att ses igen. /p
Solstorm
27-04-2008, 10:45
Lotteri låter jätteroligt. Kan ta med stormhatt med starkt blå blommor. Snödroppslökar. Ska se vad jag kan hitta.
*Ulrica*
27-04-2008, 11:23
CITAT (ingrid fuxwall @ 26-04-2008, 21:59)  Jag ömmar speciellt för vintergrönan och hoppas på nytt hem - omplacering är bättre än komposten. Vintergröna??? Jajjamänn - hit med den bara!!!! CITAT (Monica i Kungälv @ 26-04-2008, 21:57)  jag kan ta med sticklingar av daggfunkia om någon vill ha.... Jag är först i kön!!!  CITAT (Dito Verde @ 26-04-2008, 23:21)  Det ska bli kul att ses igen. Detsamma!!!
Solstorm
27-04-2008, 11:48
Jag skrev nedanstående i en annan tråd. Tar med detta i denna tråden också.
Jag har lite enkla akvarieväxter till övers ifall någon är intresserad. Någon som vill ha
hornsäv ( går bra i damm också) hydrocotyle leococephala vallisneria jättevallisneria cryptocoryne
Jag har gott om ancistrus också i olika storlekar (algätande malar) ifall någon vill ha.
PM:a mig om ni vill ha något så kan jag ta med det till Peter Korn
*Ulrica*
27-04-2008, 11:48
Okidoki! Då blir det lotteri då. Ta med EN planta per person som ska vara med till lotteriet, valfritt om det ska vara stickling, krukväxt, fröplanta eller nåt uppgrävt från trädgården. Utöver det får ni gärna ta med plantor, fröer eller liknande att byta, sälja eller ge bort. Dessutom tar ni med valfri fika/lunch att inta i trädgården. Vi börjar klockan 10 med att Peter berättar, sedan går vi runt och kollar och så avslutar vi med fika, lotteri och plantmarknad. Jag räknar med att vi stannar minst 2 timmar.
Vad tror ni om den planen?
Anmälda hittills:
*Ulrica* + son Solstorm Lars-Olof Arvids anne-li i olofstorp (kanske) ingrid fuxwall + gäst CillaM + väninna Markus_H + Flaxss Monica i Kungälv + son + mamma jholma (åker från Jönköping och söker samåkningskompisar) uteplatsen + Herr uteplatsen + kompis Dito Verde
Skulle någon få förhinder så vore det förnämligt om ni meddelar det så snart som möjligt, antingen här i tråden eller via PM till *Ulrica* så vi inte står och väntar på någon...
*Ulrica*
27-04-2008, 13:13
CITAT (Monica i Kungälv @ 23-04-2008, 16:09)  Absolut Ulrica, vi kan mötas på Eriksdal. Min mamma bor i V Frölunda så vi får åka vägen om och hämta upp henne, men det är ju ingen större omväg... Jag måste ha med mej min stackars 7-åriga son (-åh nej, blommor....  ) så då kanske det inte funkar med samåkningen? Jag får in 3 "normalstora" eller 2 stora personer utöver mej och min son i bilen eller om någon har 2 platser över till oss... vi kommer norrifrån på E45:an mot Göteborg.
CITAT (*Ulrica* @ 27-04-2008, 14:13)  Jag måste ha med mej min stackars 7-åriga son (-åh nej, blommor....  ) så då kanske det inte funkar med samåkningen? Jag får in 3 "normalstora" eller 2 stora personer utöver mej och min son i bilen eller om någon har 2 platser över till oss... vi kommer norrifrån på E45:an mot Göteborg. Tyvärr blir det nog lite trångt i min bil då Ulrica, synd...hoppas att du hittar en annan samåkningskompis!!! CITAT (Solstorm @ 27-04-2008, 12:48)  Jag skrev nedanstående i en annan tråd. Tar med detta i denna tråden också.
Jag har lite enkla akvarieväxter till övers ifall någon är intresserad. Någon som vill ha
PM:a mig om ni vill ha något så kan jag ta med det till Peter Korn Hornsväv är jag mycket intresserad av, behöver mer växter till dammen!
*Ulrica*
27-04-2008, 13:27
CITAT (Monica i Kungälv @ 27-04-2008, 14:20)  Tyvärr blir det nog lite trångt i min bil då Ulrica, synd...hoppas att du hittar en annan samåkningskompis!!! Jodå, det ska nog lösa sej.
Jag har sått för mycket av rävsvansar och har 3 krukor med massor av småttingar, finns det nåt intresse av dessa?
Solstorm
27-04-2008, 21:45
Jag har aldrig haft rävsvans, vore roligt att pröva.
Monica, ta med dig en spann till hornsäven. Vatten i påsen, det kanske läcker.
Då tar jag med mig resten av krukorna så får vi dela på dom allt eftersom
Österläge
28-04-2008, 10:14
En kompis till mig vill följa med så vi blir tre i bilen. Finns plats för en till om du bor i närheten av Angered eller korsvägen, där vi ska hämta upp kompisen. Vad många vi blir!  Ska bli sååå kul!!!
Eva i Höga
28-04-2008, 10:20
Surar fortfarande för att jag inte kan följa med men jag hoppas att ni får en härlig dag. Det blir ju ett mysigt gäng. Hoppas ni vill lägga in lite bilder sen.
*Ulrica*
28-04-2008, 10:35
CITAT (uteplatsen @ 28-04-2008, 11:14)  Vad många vi blir!  Ska bli sååå kul!!! Håller med! CITAT (Eva i Höga @ 28-04-2008, 11:20)  Hoppas ni vill lägga in lite bilder sen. Bilder ska det bli! Fler än jag som har en Odla-t-shirt som de ska ha på sej på Lördag???
Lars-Olof Arvids
28-04-2008, 11:21
CITAT (Solstorm @ 27-04-2008, 11:48)  Jag skrev nedanstående i en annan tråd. Tar med detta i denna tråden också.
PM:a mig om ni vill ha något så kan jag ta med det till Peter Korn Jag tar gärna emot några ancistrus, samt växter av alla dina sorter utom jättevallisnerian som blir för stor för mina akvarier. Vill du ha lite flytormbunkar, limnophila eller salvinia i utbyte? Olle
Solstorm
28-04-2008, 11:33
Jag tar gärna emot lite salvinia. Vad vill du ha för storlek på ancistrus? Jag har riktigt små yngel, jättesöta men de är nog lite känsligare för transport. Jag har lite större yngel, små ancistrus och större ancistrus.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|