Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klätterväxter, alt. stora gröna växter
          SandraDee
          Inlägg 12-04-2008, 15:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 13 026

Jag ska precis flytta till en ny lägenhet med en större balkong än den jag har idag.
          Problemet är att det är mycket vita väggar på den nya balkongen, som jag gärna då skulle vilja täcka med antingen klätterväxter eller stora gröna växter.

Balkongen ligger i sol på morgonen-förmiddagen, för att ligga helt i skugga runt kl. 16.

Är det någon som har några tips på blommor man skulle kunna ha på denna balkong, och om man ska så dessa redan nu?

Tacksam för svar smile.gif

/Sandra.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          SandraDee
          Inlägg 01-05-2008, 14:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 13 026

Nu har jag och katten börjat på med min balkong!
          En änglatrumpet har inköpts. Vi resonerade som så (inte jag och katten, utan jag och sambon happy.gif ) att boendet är inte permanent så förhoppningsvis får den plats att växa till sig på snart..
          Vi odlar även lite grönsaker och annat, men det var mest för att fylla lådorna innan allt annat blommar.
          Pelargoner och penséer har vi också för tillfället.
          En klematis inhandlade vi som förhoppningsvis vill klättra längs med ena väggen.

Sedan funderar vi på ett oliv-träd, citrusträd eller något liknande.. Tips?
          Är det någon som har något tips på någon fin medelhavsväxt? Stor, grön och lättskött om det går whist.gif

Då vi har några blomlådor kvar, har ni några tips på blommor som "böljar över" eller hur jag ska förklara det? Såg detta på en balkong nu i veckan och det var otroligt vackert. Himmelsöga kanske vore något i stil med det. Kan denna blomma vara i en blomlåda, alternativt ampel, eller blir det bäst man låter den växa på stam?

Tack för alla bra tips!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-11-2025, 07:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon