CITAT (Cacki @ 01-05-2008, 09:22)

Eftersom jag hitills varit för feg för att köpa något av en privatperson på blocket så undrar jag hur man på bästa sätt kan garantera säkerheten för både köpare och säljare. Det verkar lite riskabelt att bara sätta in pengar på någons konto och hoppas på att det kommer ett paket så småningom. Hur gör ni som köper och säljer mycket?
Har handlat en del på Blocket men har då besökt den som har sålt och betalat personligt och fått kvitto på pengarna.
På Tradera handlar jag en del och vinner man så får man ju ett mejl med ägarens bankkonto oftast och då betalar man in i förskott inkl. frakten, är man inte nöjd så brukar jag i alla fall skriva det i omdömet om t.ex. inte varan överenstämmer med beskrivningen men det blir ett himla liv ibland från den personen som då får negativt omdöme. Oftast har det jag köpt ca 50 olika saker varit positiva och fungerat utan problem. Har haft bra mejlkontakt med personerna och om det inte fungerar kan man ju kontakta Tradera.
Tradera har annat betalningssätt också men då kostar den tjänsten lite, men ska då vara säkrare påstås det.