CITAT (vickeva @ 23-03-2004, 16:04)
CITAT (Tesa @ 23-03-2004, 15:55)
Jaha, och ni som vet...vad är det för regler som gäller då...för jag har ingen aning..inte om vad jag skriver heller; dom, de, dem...hmmm...jag är nog en "dom"are...med en MASSA irriterande punkter överallt och mellanslag på fel ställen...men jag är en DJ- VUL på att stava....

:lol: ..sådeså..
De kom gående längs vägen....
Nu ska jag ge dem... vad de förtjänar... tror ni de tycker att detta blir rätt även om jag i motsats till dem inte har en aning om hur det skall vara....
Blev det rätt, va, va???

:blink:
Bravo!
Du kan ju alltid ta till engelskan om du har svårt med subjekt och objekt på svenskan. Ska det vara they på engelska ska det vara de på svenska.
Ett annat knep är jag byta ut de/dem mot jag/mig, för det gör ingen fel på (nästan).
Hade jag alla rätt???

...cooolt....
Det är allt bra konstigt att det är lättare på engelska, jag fick verkligen anstränga mig för att få till det på svenska men när jag tänkte på engelska (efter att ha läst ditt råd) så gick det hur enkelt som helst, ingen tvekan alls om hur det skulle vara.
...men vilket är subjekt och vilket är objekt???? Grammatik var aldrig min grej i skolan (ich bin, du bist...)..