Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad gödslar ni med?
          Pius
          Inlägg 30-04-2008, 07:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 060
          Medlem nr: 352

Alltså, vad sjuttsingen ska jag använda för gödsel? Jag tycker det är svårt att välja. Vilket är bäst och hur mycket ska man slänga/mylla ner? Det låter enkelt men är svårt tycker jag. confused.gif

Jag brukar kasta ut blåkorn här och var men vet inte om det räcker, tycker det ser lite futtigt ut med dessa små blå korn som ligger och skräpar i rabatterna.

I höstas satt jag tulpanlökar, då köpte jag benmjöl och gödslade med. Är det ett bättre gödselmedel?

Lite råd behöver jag allt. tongue.gif

Pius

--------------------
          Pius, zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lotta22
          Inlägg 02-05-2008, 13:00
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 208
          Medlem nr: 11 479

Gräsklipp/sönderklippta örter, vilka som helst! Suverän gödsel som visat sig innehålla allt i rätt proportioner. Jag lägger på ca 5-10 cm tjockt så fort det finns något att klippa och sedan ytterligare ett lika tjockt lager runt midsommar. Grannarna tror inte på mej när jag säger att jag bara gödslat med hackade brännässlor/gräsklipp...

På sensommaren blandar jag klippet med lika volymdelar sand och trycker ner i svarta sopsäckar och knyter till. Sedan får de stå ute till våren och då luftar jag innehållet under några dagar, sedan är det bara att mylla ner där det behövs gödslas om gräset inte har kommit i gång. Funkar till allt och jorden blir bara finare och finare yahoo.gif

Tipset fick jag från Natur & Trädgård och på deras hemsida står allt man behöver veta om tillverkning av egen "jord" och gödsling med "grönmassa". Extremt miljövänligt och effektivt.
          Läs om att odla med grönmassa
          Läs om att göra egen "jord"

Passa på att beställa gratisnummer av Natur&Trädgård! w00t.gif
          BESTÄLL GRATISNUMMER HÄR!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 08:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon