CITAT (Sarasofie @ 02-05-2008, 13:16)

Jag har genomfört del 1 av min plan.
Jag har verkligen bestämt mig för att jag ska vara trevlig och ödmjuk och tillmötesgående mot min granne för som jag skrev tidigare är jag inte alls ute efter att jävlas eller starta nåt bråk.
Jag träffade på min granne idag när jag var ute med min son och vi småpratade om väder och vind och allt möjligt. Men jag nämde ingenting om häcken för jag ville verkligen visa nu att vi inte är ute efter att bråka utan vi vill ha en fungerande grannrelation.
Så det där med häcken ska jag ta upp vid nästa tillfälle vi ses.
Vi bor i radhus och har lite tomt på båda sidor av huset så mitt förslag till grannen ska bli att flytta syrénhäcken till andra sidan huset där jag mer än gärna kan tänka mig att ha den som tomtavskiljare.
Där har vi gräsmatta så där kan häcken få växa och frodas bäst den vill och verkligen komma till sin rätt.
Få se om han köper det....
Jag återkommer och berättar hur det går.
Bor man i radhus så brukar tomterna vara planerade så att alla har lika stor gräsmatta. Då är det ju taskigt mot den som bor i mitten om grannarna på båda sidor sätter häckar som växer in. De n i mitten inkräktar det på mest ju. Det är ju bara att säga det i hövlig ton att du gärna vill behålla HELA din gräsmatta och inte upplåta en del åt en häck utan den får han sätta på sin egen del.