Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Finns det någon halvhög lätt perenn
          Pius
          Inlägg 02-05-2008, 17:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 060
          Medlem nr: 352

Jag skulle vilja få tips på en perenn som är ca 120 - uppåt som jag kan ha vid staketet som lite insynsskydd. Funderade lite på fjärilsbusken, men den kan kanske bli lite väl hög och stor. Finns det något liknande?

Det står några trista rosor där nu och jag vet inte riktigt vad jag skall hitta på. Så tips vore bra.

Pius

--------------------
          Pius, zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Fågelvägen
          Inlägg 02-05-2008, 19:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 550
          Medlem nr: 4 889

Lyckliga du som har trädgård på Gotland!
          Vill du ha höga blommande perenner kunde du kanske titta (googla) på stormhattar (Aconitum), riddarsporrar (Delphinium) eller stockrosor (Alcea). De finns i många färger, bara att välja vad som passar till staketets färg och till huset!

Obs! Några forumister har behövt grävmaskin för att bli av med sina bambubestånd för att ge plats för andra växter.

--------------------
          Zon 2-3, en gammal trädgård med höjdskillnader på över 4 m. Gillar förvandlingar - med berg, sten och växter som material

Citera
          Pius
          Inlägg 02-05-2008, 19:10
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 060
          Medlem nr: 352

CITAT (Fågelvägen @ 02-05-2008, 20:05) *
          Lyckliga du som har trädgård på Gotland!
          Vill du ha höga blommande perenner kunde du kanske titta (googla) på stormhattar (Aconitum), riddarsporrar (Delphinium) eller stockrosor (Alcea). De finns i många färger, bara att välja vad som passar till staketets färg och till huset!

Obs! Några forumister har behövt grävmaskin för att bli av med sina bambubestånd för att ge plats för andra växter.

Nja stormhattar har jag ett fåtal men gillar inte att de är giftiga. Riddarsporrar vill bara inte hos mig och stockrosor har jag redan men de är inte så maffiga som jag vill ha växten jag letar efter. Mycket gröna blad men ändå gracila och med blommor som blommar utav attan. blomma.gif

Pius

--------------------
          Pius, zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 03:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon