Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Plantering av vindruva
          LaPaloma
          Inlägg 03-05-2008, 07:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 181
          Medlem nr: 15 526

Har köpt min första vindruva "Zilga" och tänkte gå ner i växthuset och plantera den men kom på att jag måste ju läsa på hur man gör. Sagt och gjort - har nu suttit och bläddrat i böcker, tidningar och på forumet och får olika råd.

Kan någon enkelt förklara hur jag gör på bästa sätt? Jag har en stor kruka i växthuset med stort hål i botten så att rötterna kan söka sig ut samt rododendronjord.

Ska jag beskära nu, isåfall hur mycket eller i höst eller nästa vår? Hur binder jag upp rankorna på bästa sätt. Jag har ingen ställning för detta nu - räcker det med kraftigare snören eller behövs det en träställning? Ska den gödslas, när och med vad?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          LaPaloma
          Inlägg 03-05-2008, 09:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 181
          Medlem nr: 15 526

Oj då, jag som tänkte sätta den i växthuset! Är det verkligen säkert att den klarar sig utomhus? Om jag sätter den mot en södervägg, är det okej? Jag bor i zon 5 och det är ca 30 m från havet (med tanke på blåst och kalla vårvindar).

Vilken druva skulle i så fall passa i växthuset (kallväxthus)? Sukribe eller Spulga?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 15:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon