Medlem
Antal inlägg: 5 511
Medlem nr: 1 130
Jag vill inte kommentera i "min egen startade" tråd om matpriser i Europa!!! Jag tycker att den blev lite FÖR STRIDIG!!!! Det var INTE min avsikt att folk skulle bli oense... bara ventilera VAD vi egentligen betalar för maten.... I ett inlägg , hänvisades till LO och där stod bl.a.: "Svenska konsumenter får betala 18 procent mer för sina matvaror än genomsnittsmedborgaren"......."måste betala omkring 2 500 kronor extra per månad "
Om 18% = 2500 medför att 100% = 13888:- skulle innebära att en tvåbarnsfamilj skulle lägga ut: 13888 kr…
Kanske ljuger jag med statistik???? Eller vad???
--------------------
Gammelnalle
"Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
CITAT (Copycat @ 23-03-2004, 23:36)
Jag som relativt ny medlem har under dessa dagar undrat över detta forum. Från början verkade det bara handla om växtlighet, vilket är bra för som sagt var ,jag är ny. När man sedan vågar sig in på lite udda titlar så blir man naturligtvis engagerad. Visserligen tycker jag att det blivit många rena personangrepp som varit både tarvliga och onödiga. Alla har vi rätt att ha olika åsikter, och dom tycker jag att vi skall stå för. Jättebra initiativ tycker jag.
jag lovar så här illa som det har varit dom sista dagarna brukar det som tur är inte vara här på småprat diskuteras allt och då menar jag allt det finns delade meningar om det mesta. kunde man bara låta bli att ta det så personligt så skulle det inte bli så här. ingen har fel, alla har rätt. utifrån sina erfarenheter och uppfostran eller ideologi gör man sina val här i livet och det är väl tur det. tänk om alla var lika. välkommen hit föresten
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2