CITAT (Mia_sund&glad @ 04-05-2008, 11:18)

Det har tidvis blivit ganska dålig stämning och lågt till tak här tycker jag, och det verkar som om det till största delen kommer från dig och dina föreställningar eller åsikter.
Nu heter inte jag Ralf och tänker inte tala för honom men jag kan tala för mej själv när jag säger att jag reagerade på detta inlägg. Så här tänkte jag då:
TV visar dokumentär om Falun Gong. I dokumentären framkommer negativa aspekter av Falung Gong. På Odla diskuteras dokumentären och många uttrycker förvåning över de framkomna uppgifterna. Några dagar senare registrerar sig en ny medlem på Odla. I sitt första inlägg anger medlemmen att denne utövar Falun Gong och antyder något om att mördarsniglar skulle bero på dålig karma...
Jag tolkar detta som att medlemmen endast har registrerat sig på Odla för att försvara "sin" rörelse (sekt?). En sådan intention blir lika tråkig som när någon registrerar sig för att propagera för en politisk åsikt, för att göra reklam för en produkt eller för att få medlemmarna att bråka om ett kontroversiellt ämne. Därför reagerade jag och föreslog att vi skulle ignorera inlägget och ha saftkalas istället.
Rabarberpaj????

Åååååhhh!!!!

Jag äääälskar rabarberpaj! Jag vispar grädde att ha till. Och flädersaft kanske. Skulle vilja ha några fläderbuskar så jag kunde göra flädersaft...
Ralf får en gullviva att sätta i nåt knapphål.