Åh, tack för tankar o idéer! Nu fick jag tänka om lite, och det behövde jag.
Jo, ni har helt rätt, det är lite panik o stress i huvudet inför dethär. Fest som present, LillaBirka, låter som en fin-fin idé! Tror också att mina vänner skulle tycka det, så jag börjar nu fundera på om jag kan delegera mer dvs.mycket och sen stå för "basen" så att säga? (Hur många kilo potatis till 50 pers?)
Mrs Vain: Du har ju helt rätt!!! Varför ska knyt-kalas-kvinnan plötsligt förvandlas till totalentreprenör över en natt när hon fyller 50? Det är det som gör mig stressad, tror jag. Jag ska tänka om lite, tror jag, så inte prestationsångesten tar över när det är tänkt att bli kul för alla, inklusive mig själv.
Kylväskor, kylklampar får jag försöka låna ihop, men det kanske löser sig om jag delegerar mer, för då behövs de ju för transport av mat ut till torpet. Hinkar med kallt vatten har jag massor.
Grill-knytis lät ju himla trevligt, men då skulle jag få be gästerna att ta med sig grillar också, och det är kanske att ta i.
Stintan43: Grönsallad kanske jag får lägga till då, och kanske fundera på att släppa taboulen istället? Den är ju ganska matig och himla god, men kräver ju mer förarbete och förvaring än en grönsallad. Svårare att beräkna mängd också.
Ett partytält har jag sen förra året, då regnet öste ned på midsommar. Kan ev. skaffa ett till, det kan ju komma till nytta framöver i andra sammanhang.
Jag ska fundera lite igen, och se hur jag kan involvera mina vänner mer aktivt. Lite åt knytis-hållet trots allt och då känner jag mig mer hemma igen i tanken igen
Kom gärna med fler tankar!