CITAT (Mia_sund&glad @ 05-05-2008, 10:16)

Här kan ni som fått en felaktig bild om Falun Gong efter svt:s program existens, få svar på tal.
http://www.epochtimes.se/articles/2008/05/04/14877.htmlNu har jag inte läst trådarna om Falun gong helt och hållet och jag såg inte programmet på SVT. Men man måste ju fritt kunna diskutera alla fenomen som kyrkor, sekter och "kultiveringsläror" . Du tycker uppenbart att programmet visade en felaktig bild av Falun gong men du använder ett ganska auktoritärt språk när du skriver
"-Här kan ni som fått en felaktig bild om Falun Gong".
Alltså har du bestämt att de som såg programmet har fått en felaktig bild. hur vet du det? Alla som såg programmet kanske inte höll med om bilden som förmedlades och de som gjorde det har kanske andra erfarenheter än bar från just det tv-programmet? de har kanske själva varit i kontakt med rörelsen eller känner de som har. Sen är det inte mycket motargument att länka till en artikel (författare ? såg inget namn) i en tidning som är privatägd och som verkar ha som syfte att vara kinakritisk. Dessutom kritiseras både en kinakännare och en välrenommerad forskare med motiveringen: ".....
som ägnat mycket tid åt att kritisera metoden utifrån sitt vetenskapligt sekulära perspektiv,"
Alltså är det fel att vara sekulär och använda vetenskaplig metodik då eller ? Jag tror inte att den artikeln är ett neutralt opartiskt inlägg i debatten utan förtäckt propaganda.