Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Förslag på planteringskombinationer?
          Anna of Vallentu...
          Inlägg 05-05-2008, 12:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem nr: 15 823

Hej

Det känns som om jag kört samma uppsättningar av planteringskombinationer år ut och år in!
          Snälla, hjälp mig med lite förslag på nya kombinationer eller ändringar och tillägg av befintliga.

Då jag just nu inte har möjlighet att övervintra en massa plantor, har jag endast två st stora exemplar av röda rosenpelargonier som ska planteras ut nu i vår - resten måste köpas in nytt för säsongen.
          Jag har en entré i söderläge med gassande sol där jag brukar ha någon enstaka större kruka och en baksida i norrläge som brukar fyllas rätt snabbt av massor av olika krukor.
          Jag brukar plantera olika sorters pelargonier eller fuchsior och kanta med lobelia eller petunior samt tagetes kantat med lobelia.
          Vad kan jag mera sätta som tål full sol, att stå ute på en altan utan vind/regnskydd och som blir frodigt och fluffigt? Är egentligen ganska nöjd med ovanstående plantor, men skulle vilja fylla ut med ytterligare någon sorts växt / kruka. Spännande färgkombinationer?
          Inspirera mig... wink.gif

Tack på förhand
          Anna

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ingrids
          Inlägg 05-05-2008, 15:32
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 677
          Medlem nr: 8 727

Jag har precis samplanterat taklök, rosenbräcka, silverfärgad njuvinda och en dubbel rosa tusensköna i min torraste och soligaste lådplantering. Tusenskönan lär bli ersatt med något annat om ett tag, resten satsar jag på att det kämpar vidare nästan hela sommaren.

--------------------
          Trädgården blir aldrig klar, men vissa dar känner jag mig rätt färdig

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2025, 17:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon