Hej Annelie och alla andra! Vad fina hoyor du har! Har du fått dem att blomma själv så fint? Jag har alltid problem med just hoyor (äger massvis av andra krukväxter som jag dock enligt min mening klarar galant). Vad gör jag för fel när jag inte får hoyor att trivas? Alla säger ju att den är sååå lättskött, och det kanske den är, men inte för mig! Det spelar ingen roll att jag köpt ett fint, blommande exemplar, nog kommer den att dö snart. Vattningen är måttlig och krukväxten inte kompakt utan lätt i konsistensen, så den borde inte kunnat dött av övervattning, eller? Har vattnat dem väldigt snålt, en gång varannan vecka på vintern och på sommaren (om de överlevt) 1 gång i veckan. De har väl stått ganska ljust - öster, västerfönster på vintern (fel av mig, de borde ha stått ljusare...), på sommaren dock ute i söderläge då den trivts. Kan det bara ha med läget att göra då? Hoyor ska visserligen inte stå helt mörkt precis, men jag har ändå haft dem på fönsterbrädan. Liten gödsling på sommaren och ingen på vintern. Snälla någon, hjälp mig så jag också får behålla dessa vackra växter!
mvh
Ann-Louise i Lycksele