CITAT (Jojjan @ 02-05-2008, 08:39)

Många som är intresserade av blommor och trädgård har väldigt mycket kunskap-inom begränsade områden. Man kan väl aldrig kräva att personalen ska kunna allt om allt.
Sen får man ju tänka på att an betalar även för service. Kan man väldigt lite själv så kanske det är bättre att gå till en mindre handelsträdgård, där jag tycker att man kan kräva att de kan mer.
Dock tror jag att många klarar sig bra på den service man får på plantagen, men tyvärr vill nog många kunder trycka ner personalen genom att visa att de inte har samma kunskap som dem själva.
Därav alla de onödiga frågorna.
Tänk på att inom serviceyrken är man inte bara säljare utan också bla psykolog och socialtant.
Så tänk er för innan ni klankar ner på andra.
Och till dig som jobbar på plantagen: Ingen kommer att tacka dig för att du jobbar ihjäl dig!!!!
Du måste ändra inställning och tänka: Jag hinner det jag hinner! Offra inte din psykiska hälsa på ett dåligt jobb.
Tack så mycket för alla förstående ord!!
Jo efter förra säsongens magkatarr och att jag tuppade av ibland och domnade bort i hela ansiktet med många läkarbesök därefter så kan jag bara hålla med. Nu jobbar jag i min takt, gör det jag hinner. Jag är bäst på att stressa upp mig själv, men ska till en sjukgymnast nu och prova på bl.a. avslappningsövningar. För att må som jag gjorde förra året när jag ramlade ihop på golvet och en kund kom fram å sa "Näe men gråt inte, man blir ju depprimerad!" vill jag aldrig vara med om igen. Har tom fått lugnande utskrivet för mitt adrenalin har en förmåga att stiga i taket när jag blir förnärmad, inte att jag blir arg men jag blir helt nedtrampad och ledsen och hjärtat börjar slå i 180. Men som sagt nu ska jag ta det lugnt, det försöker mina kollegor också, så får vi se hur det går för företaget, som du sa vi ska inte behöva jobba ihjäl oss och slita ut våra kroppar för att några giriga gubbar vill tjäna mer och mer pengar!